hai assalammualaikum

Telur Kicap Lauk Kegemaran Semua - Dari kecil lagi, dah suka makan telur kicap ni. Makanan yang simple ni la yang paling sedap. Dahla simple, mudah je dibuatnya. Goreng telur, letak kicap. Memang laju makan, bila mak suap..hehehe. Sikit-sikit nak telur kicap, sikit-sikit nak telur kicap. Taknak lauk lain. Kalau makmall tak buat nangis..hahahahahaha..

Telur Kicap dan Cili Padi

Ada anak buah nad sorang ni, hari-hari kalau boleh nak makan telur kicap. Sebab dia susah makan lauk lain. Kalau ada lauk dia suka, dia makanla, kalau takda memang dia takkan makan nasi, selagi mak dia tak buat telur kicap. Nak taknak, maknya kena masakla. Kang sakit perut tak makan.

Sampai sekarang, nad pun makan lagi. Tapi takla selalu, sebab dah besar, dah tau citarasa nak makan sedap. Makanan telur kicap ni makan masa malas nak masak atau dah tengah takde duit. Kenyang je makan ni.

Kalau dulu telur dengan kicap sekarang, sekarang orang tambah sikot, letak cili padi dan bawang. Nak bagi sedap dan pedas gitu. Makanan ni takkan ditelan dek zaman. Mungkin sampai anak cucu cicit kita ada lagi..hehehe.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Ramai pulak CCL tengok blogger-blogger cuba menu ni .macam menarik ni

    ReplyDelete
  2. telur dan kicap memang tak dapat di pisahkan. dah cuba belum telur kicap viral tu campur cili api dan perahkan limau tu? hihi

    ReplyDelete
  3. telur viral ke ni.. hehe.. busyra kalau dengan cili padi tak boleh dipisahkannn.. sedap!

    ReplyDelete