Articles by "Event"
Showing posts with label Event. Show all posts
hai assalammualaikum

Hari Bayi Tollyjoy 2017 - Ni kali pertama nad sambut Hari Bayi Bersama Tollyjoy 2017 yang telah diadakan di Kafe Yellow Apron Petaling Jaya. Pertama kali dapat jemputan, memang nad terus setuju nak sertai, sebab bukan sahaja datang-datang majlis, ambil gambar, tapi ada info dan ilmu tentang nutrisi pemakanan yang diberikan khas untuk ibu mengandung dan menyusu dan juga anak. Hah!, sekarang nad tengah pregnant, menyusukan anak pun juga,  jadi nad perlu ambil berat dan ambil tahu mengenai ni. Kadang kita tak tau, makanan yang kita makan tu sihat dari segi macam mana kan. Anak pun makin membesar, makanan macam mana kita perlu bagi dia untuk dapat zat secukupnya. Hah!!, semua dikongsi di Hari Bayi Tollyjoy 2017.

Siapa tak kenal dengan barangan bayi Tollyjoy. Tollyjoy merupakan produk penjagaan bayi dan ibu sejak 1971 lagi. Lama kan..Nad terharu sebab Tollyjoy menghargai peranan ibu bapa dalam memanjakan anak dengan meraikan Hari Bayi ni. Masa lahirkan Fariza, ada sebahagian barangan Tollyjoy seperti bedak, syampu dan lotion menjadi pilihan nad.


Hari Bayi Tollyjoy 2017

Diberi peluang untuk turut serta pada Hari Bayi Tollyjoy 2017 (Tollyjoy Baby Day 2017) anjuran Tollyjoy Corporation dan Yayasan OrphanCARE, mendengar tentang info pemakanan yang sempurna ketika mengandung bukan sahaja penting bagi perkembangan fetus, malah pemakanan yang seimbang mampu membantu perkembangan bayi pada masa hadapan memberikan nad kesedaran betapa pentingnya cara pemakanan kita.









Seperti yang dikatakan oleh Cik Grace Ng, Pengurus Tollyjoy Corporation, Hari Bayi Tollyjoy 2017 kali ni memfokuskan tentang pemakanan. Selain daripada kasih sayang, aspek pemakanan juga perlu diambil berat bukan sahaja untuk bayi malah bagi ibu yang mengandung dan menyusu.

Pengambilan Anak Angkat Dianjurkan OrphanCARE.

Dilancarkan di Malaysia pada 2015, Tollyjoy dengan kerjasama OrphanCARE, Hari Bayi Tollyjoy merupakan hari yang paling istimewa dikhususkan bagi meraikan bayi serta bagi menyambut pengalaman penting ibu bapa dalam memberikan yang terbaik buat anak kita. Ia menitikbertakan aspek kekeluargaan, kasih sayang serta penjagaan sempurna kepada setiap kanak-kanak, termasukalah mereka yang kurang bernasib baik.


Datin Rashidah Hashim merupakan COO OrphanCARE mengambil tanggungjawab dalam memberikan anak yatim, anak terbuang kepada keluarga baru  yang sudi menerima anak-anak ini supaya anak-anak ini mendapat kasih sayang seperti anak-anak lain. Sebagai sebuah organisasi bukan kerajaan, OrphanCARE memberikan setiap anak yatim dan anak terbuang ni melalui program anak angkat serta program baby hatch. Tersentuh mendengar ceita Datin Rashidah,  tentang banyak bayi yang dibuang tanpa belas kasihan. Jadi korang yang inginkan anak, atau nak ambil anak angkat , boleh je hubungi terus OrphanCare ni. Mereka mengalukan keluarga yang sudi menerima anak-anak kecil ni. Usaha murni OrphanCare ni menag tidak ternilai buat anak-anak tersebut.

Bagusnya OrphanCare ni, sebelum ibu bapa mengambil anak-anak yatim dan terbuang ni, mereka akan ditemuduga terlebih dahulu bagi memastikan latar belakang keluarga tersebut baik dan mempunyai ekonomi yang baik untuk membesarkan anak-anak. Korang boleh layari www.orphancare.com.my

Nutrisi Pemakanan Bagi Anak, Ibu Mengandung Dan Menyusu

Seterusnya, tajuk yang ditunggu iaitu berkenaan kepentingan pemakanan bagi bakal ibu, ibu yang menyusu serta bayi yang disampaikan oleh Cik Rozanna M. Rosly, Ketua Bahagian Dietetik, Pusat Perubatan Pakar Universiti Malaysia. Masa mengandung, kadang-kadang macam-macm kita nak..hahaa. Tapi jangan ikutkan sangat apa yang diidamkan tu, takut makanan yang kita nak tu tak bernutrisi. Sebab tabiat makan si ibu akan mendatangkan kesan langsung kepada bayi yang dikandung, bak kata Cik Rozanna. Pemakanan yang baik seperti sayuran, bijirin, protein dan makanan yang sihat membantu meningkatkan tahap kesuburuan, sentiasa sihat dan memudahkan proses kelahiran serta bagus bagi perkembangan bayi.




Bagi ibu menyusu, Cik Rozanna menasihatkan supaya diberi bayi susu ibu pada 6 bulan pertama kelahiran bagi membolehkan perkembangan, pertumbuhan serta kesihtan optimum. Ibu yang menyusu pun kena ambil makanan yang sihat dan bernutrisi, sebab makanan yang di makan ibu, akan terhasil menjadi susu. Jadi ibu makan, makanan sihat, anak pun dapat susu sihat..hehe.




Pada hari itu juga, Cik Rozanna menunjukkan demonstrasi penyediaan makanan yang sihat. Antara hidangan yang ditunjukkan ialah Lapisan Buahan Rangup yang merangkumi tembikai susu yang dilapisi oats, yougurt rendah lemak, jem strawberi dan jus tembikai. Selain itu ada juga, bubur oat plum dan pisang dan smoothie susu soya yang dibuat dengan buah-buahan segar. Kena rajin makan buah ye..



Part paling best bila ada aktiviti dan permainan yang dijalankan..hehee. Mainan Baby Bingo dan Cabutan Bertuah. Lama dah tak main bingo, tapi permainan bingo kali ni unik sikit, guna nama barang-barang bayi..hehe. Comel je. Tapi nad tak bertuah untuk haritu. Tapi takpe, nad enjoy sangat pada Hari Bayi Tollyjoy 2017 ni, sebab banyak info nad dapat. Bukan balik tangan kosong.

Ok korang kalau nak tau maklumat lanjut mengenai Tollyjoy boleh layari
Website: www.tollyjoy.com.sg
Facbeook: https://www.facebook.com/tollyjoymalaysia/

hai assalammualaikum


Majlis Pelancaran Jonlivia Malaysia's 1st Activewear Lifestyle Club

Pertama kali nad dengar  jenama Jonlivia. Nama pun dah menarik, lagi nak tau apa produk di Jonlivia. Haritu nad pergi ke Majlis Pelancaran Jonlivia Malaysia's di SS2 Petaling Jaya. Sebenarnya Jonlivia ni merupakan satu jenama yang mengeluarkan pakaian gaya hidup aktif bertujuan untuk membantu rakyat Malaysia berubah ke arah yang sihat semasa bersukan dan dalam pada masa yang sama bergaya untuk kelihatan cantik dan anggun dengan pakaian Jonlivia. Hah!!, semua barangan Jonlivia bukan sahaja untuk dipakai semasa bersukan, kalau nak pergi berjalan pun boleh pakai..serius style weii..Korang tengok sampai bawah ye..


Kalau korang nak tau, majlis ni dibuat di premis Jonlivia. Sebagai kelab gaya hidup yang pertama, premis Jonlivia ni bukan sekadar kedai jual barangan Jonlivia malah premis yang menggabungkan studio kecergasan pelbagai fungsi. Ini menunjukkan komitmen untuk memimpin ahli-ahlinya ke arah gaya hidup yang lebih sihat dan lebih aktif.




Waktu tu event dibuat di bahagian studio. Majlis turut dihadiri oleh Lisdawati, Agnes, Meow, Jane, Syaa dan Emily datang untuk memeriahkan acara ini dan terdapat pelbagai hadiah bernilai lebih RM 500 untuk cabutan bertuah dan cabaran individu disediakan oleh penaja masing-masing. Nad tak lucky haritu..heehhe. Majlis haritu memang happening tau. Dengan pengacara yang awesome..heehe..


Satu pertunjukan fesyen juga telah dijalankan untuk memaparkan trend semasa dalam mengintegrasikan activewear ke dalam kehidupan seharian kita.



Pakaian Harian

Kan nad cakap barangan Jonlivia ni bukan sekadar untuk dipakai semasa bersukan, malah boleh dipakai sebagai pakaian harian..


Memang tertarik dengan barangan Jonlivia ni..nad dapat hotpants dari Jonlivia..best weii hotpants ni..nad dah pakai..sedap je..panas pun ye..diperbuat daripada bahan-bahan berprestasi tinggi dan menggabungkan teknologi terkini untuk memastikan bahawa produk-produknya sentiasa dalam trend dan up-to-date.








Pelbagai barangan yang dijual di Jonlivia Activewear Lifestyle Club, antaranya hot pants, bra sport, tshirt dan macam-macam lagi. Korang boleh tengok dekat gambar ni.



Keahlian Percuma


Bersempena dengan pelancaran JLC di SS2, Jonlivia menawarkan pelanggan keahlian percuma ke JLC. Sebahagian daripada faedah keahlian termasuk hidup akses percuma untuk terbang yoga, kelas Zumba, dan TRX di studio mereka; sesuatu yang anda tidak mahu ketinggalan..Lagi kata Mr Jon iaitu pemilik Jonlivia berkata akan ada banyak aktiviti dalam setahun ni..Best kann..nak tau macam mana nak dapatkan keahlian percuma ni boleh layari;
Jonlivia Lifestyle Club ( JLC )
No 70A, 70B, 70C,
Jalan SS2/67,
Petaling Jaya Selangor.
( Bersebelahan dengan Daorae Korean BBQ Restaurant )

Website: www.jonlivia.com.my
Facebook: https://www.facebook.com/jonlivia
Instagram: https://www.instagram.com/jonlivia/




hai assalammualaikum

Dah lama tak nampak Noraniza Idris buat persembahan di kaca TV. Teringat zaman Juara Lagu suatu masa dahulu, persembahan Noraniza Idris la yang paling ditunggu. Disebabkan Noraniza Idris selalu membuat persembahan yang berlainan apabila dia atas pentas. Dan haritu, nad berpeluang melihat secara depan-depan Noraniza Idris menyanyi. Suara masih sama, sedap, dengan lentok Irama Malaysia yang dibawanya tu.


Pelancaran Single Terbaharu Noraniza Idris " Permata Saadah "

Kali ni, Noraniza Idris melancarkan single terbaharu  berkonsep Pop Tradisional bergenri Zapin Fusion beliau iaitu "Permata Saadah". Single ini merupakan single terbitan kedua lagu Irama Malaysia setelah " Wangikanlah Hatimu" dilancarkan pada 21 Februari 2017. " Permata Saadah " dipilih sebagai judul single solo terbarunya kerana di anggap sebagai sebuah lagu yang sangat istimewa. Iramanya menjadi inspirasi kepada lambang Keunikan dan kekuatan semangat seorang wanita secara luaran dan dalaman yang sentiasa cekal dan bijak.

Single terbaharu " Permata Saadah " telah ditaja oleh Permata Saadah Sdn Bhd. Kalau korang nak tau, sebenarnya Permata Saadah ni merupakan syarikat katering yang mula beroperasi pada tahun 2011 lagi. Syarikat ini dimiliki oleh Mohd Syahid Abdal Bin Kamerudin merupakan seorang pemuda OKU. Permata Saadah diabadikan sempena nama ibunya sendiri. Permata Saadah membawa maksud " Kebahagiaan yang tidak ternilai ".


Ilham Permata Saadah muncul apabila pertemuan singkat antara Noraniza Idris dan Mohd Syahid di sebuah program keusahawanan. Keterujaan Kak Ani melihat kesungguhan Mohd Syahid yang merupakan seorang pemuda OKU menjadi salah satu peserta di situ memberi peluang untuk berkenalan lebih dekat lagi. Akhirnya mereka bersepakat untuk saling bekerjasama.

Menurut Mohd Syahid, " Saya bersetuju menaja lagu Permata Saadah kerana sesuai dengan matlamat untuk mencari cara yang unik meluahkan rasa berterima kasih kepada dua wanita terpenting dalam hidup saya iaitu ibu dan isteri tercinta. Setelah berbincang bersama Noraniza Idris, saya bersetuju bahawa sebuah lagu dengan lirik yang penuh bermakna dan dialun dengan melodi yang indah serta vokal yang lunak, merupakan cara terbaik untuk meluahkan isi hati".



Noraniza Idris Dilantik Sebagai Duta Permata Saadah Event & Catering

Noraniza Idris telah dilantik menjadi duta Permata Saadah Event & Catering selama 2 tahun. Majlis ini disempurnakan oleh Yang Mulia Tengku Dato' Hishammuddin Zaizi Bin Yang Amat Mulia Tengku Azman Shah AlHaj.


Kalau korang tengok lirik lagu memang syahdu sangat. Ni nad belanja sebahagian sahaja Noraniza Idris nyanyi..korang kena dengar penuh lagu dia tau. " Permata Saadah " membawa maksud "nadi kebahagiaan". Bestt!!.." Permata Saadah " dilancarkan sempena sambutan Hari Ibu.


Komposer Dan Penulis Lirik " Permata Saadah "
Tajuk Lagu: Permata Saadah
Komposer : Rosli Selasih
Penulis Lirik: Ahmad Fedtri Yahya
Terbitan: Noraniza Idris Production Ventures Sdn Bhd
Edaran Digital: Luncai Emas Sdn Bhd

Single "Permata Saadah" kini boleh didapati di beberapa aplikasi berikut:

Streaming platform:
Joox Music, Spotify Music. iTunesStore, deeZer. KKBOX, Akazoo, Shazam. Psonar, Yonder Music
Youtube Subcribe : Noraniza Idris Production Ventures Sdn Bhd
Caller Ring Tone : Celcom. UMobile. Digi. Maxis
Facebook : NIPVMania / Noraniza Idris/ Noraniza Idris Production Ventures Sdn Bhd
Instagram :@nipvmania / @noraniza_idris / @nipvsb / @noranizaidris_permatasaadah
Website : akarkitazapin.com.my
Hotline : +60103935606/ +6016 291 8066/ +017601 8380

Penyertaan Permata Saadah Dalam #saveiramamalaysia

Memandangkan NIPVSB kini sedang giat menyusun jelajah seluruh Malaysia sempena kempen #saveiramamalaysia, seiring dengan perniagaan Permata Saadah yang membawa produk warisan Melayu menerusi "wedding planner", Permata Saadah turut menyusun perancangan dalam usaha mempromosikan perkahwinan dan makanan warisan ke tahap lebih global bagi memartabatkan irama Malaysia.


Permata Saadah Event & Catering

Permata Saadah menyediakan pakej catering dan pelbagai pakej perkahwinan “All In One” untuk semua.Lokasi pejabat di Sungai Buloh dan servis beroperasi di sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Lembah Klang dan Negeri Sembilan. Permata Saadah komited untuk menyediakan sajian dan servis yang terbaik kepada pelanggan. Permata Saadah menawarkan harga mampu milik bermula dari RM7.90 sahaja bagi seribu pek. Nad dah makan, makanan mereka, sedap dan tidak mengecewakan.

Korang kalau berminat untu menggunakan khidmat Permata Saadah Catering boleh ke
No.33, Jalan BRP 6/13,  Bukit Rahman Putra 47000 Sungai Buloh Selangor
No Telefon : 03-6151 8844 (Office)
HQ Online 018-9888 504
Laman Web : www.permatasaadahcatering.com
Facebook: https://www.facebook.com/permatasaadah
Instagram: https://www.instagram.com/permatasaadahcatering/
                  https://www.instagram.com/permata_saadah_official/


Majlis pada hari itu, diserikan dengan persembahan daripada artis-artis di bawah Noraniza Idris Production Ventures Sdn Bhd seperti Azmir Arif, Tyka, Dalili Amerda.


Salah seorang merupakan anak Noraniza Idris iaitu Fee Haiqal telah mengeluarkan sinlge terbarunya iaitu " Aku Mencari".


Pada hari itu juga, Noraniza Idris juga telah mengeluarkan beberapa jenis koleksi Fesyen Aura by Noraniza Idris. Cantik-cantik baju nya.

hai assalammualaikum

Lebih 300 Hidangan “International Iftar” Sempena Buffet Ramadhan Di Restoran Pot & Pan PICC , Putrajaya

Hah!! bulan puasa dah nak dekat, meh nad nak kongsikan salah satu tempat yang korang boleh berbuka puasa nanti. Bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya ( PICC ), Restoran Pot&Pan akan menghidangkan buffet sebanyak 300 hidangan untuk korang berbuka puasa nanti. Banyak pilihan makanan yang sedap dan lazat. Juadah yang berkonsepkan " International Iftar " iaitu hidangan antarabangsa dan juadah warisan melayu.


Bertabahla tengok lauk pauk yang nad nak tunjuk ni..hehee. Dekat sini, specialnya dan pertama kali nak tengok iaitu Nasi Beriyani Buloh. Nasi ni dimasak dalam buluh. Rasa dia memang lain sikit..yang penting sedap.



Lagi menu yang memang korang patut cuba iaitu Kaki Lembu Panggang dan Ikan Bakar Istimewa. Hidangan ni memang jadi tumpuan sebab tengok dah menyelerakan tekak. Daging lembut, ikan pulak sedap. Tak pasti apa yang ditabur atas ikan ni. Tapi memang terbaikk..









Banyak lagi hidangan yang disediakan di sini, yang korang rasa tak tau nak makan mana dulu..hehe. Karii Kambing Rusuk Nangka Muda, Kari Ikan Tenggiri Tomato dan Bendi, Rendang Tok, Daging Hitam Manis dan Nasi Dagang.






Grill pun ada tau..hah!!, 300 menu kau..tak tergamak rasanya nak masukkan semua gambar dalam ni..hahaa..korang datang sini dan tengok sendiri masa berbuka puasa nanti..


Dekat sini pun ada pelbagai jenis sup dan mee.




Hah!!, korang yang suka makan nasi kerabu, dekat sini disediakan Nasi Kerabu beserta Daging bakar, Ayam percik dan juga Solok Lada..siapa tak suka nasi kerabu kannn..hehee..




Ni western punyaa..



Seterusnya, lepas makan berat-berat, mestilah nak makan ringan-ringan. Ala pelbagai jenis pemanis mulut yang disediakan. Antaranya pengat nangka, pengat pisang, bubur kacang hijau durian, talam cendol, kuih lapis, wajik durian dan talam keladi. Pengat pisang dengann wajik durian sedap..Fariza pun suka.






Eh banyak lagi tau pemanis mulut dekat sini..nak senaraikan kang panjang pulak. Tengok gambar pun dah tau ad amacam-macam jenis.




Cendol dan aiskrim


Hah!!, cepat-cepatla booking untuk berbuka puasa nanti sambil menikmati pandangan putrajaya malam hari dekat luar ni..cantikk tau pemandangan dia.


Harga Buffet Ramadhan PICC 2017

Harga Buffet Ramadhan PICC yang ditawarkan juga amat berpatutan iaitu RM98 untuk dewasa dan RM49 untuk kanan-kanak berumur 6 hingga 12 tahun .


Manakala bermula 13 April hingga 15 Mei 2017 , potongan sebanyak 15% untuk Buffet Ramadhan juga akan diberikan kepada pelanggan yang terawal membuat tempahan .

Kalau korang nak, korang dah boleh mula booking mulai sekarang sehingga 15 Mei 2017 di www.ticketonline.my/picc dan korang akan dapat menikmati 20% potongan dari harga sebenar sebab membuat tempahan secara online.

Ajakla kawan-kawan, saudara,keluarga, kawan kerja untuk berbuka puasa di Restoran Pot & Pan PICC , sebab untuk warga korporat pula ada harga pakej berbuka puasa yang lebih menarik ditawarkan .

Segala pertanyaan dan tempahan boleh hubungi :
Phone : 03-88876000
Website : www.picc.com.my
Facebook : PICC Malaysia