JODOH DENGAN UMUR LEBIH TUA

in , by Nadia Johari, 01:00:00
hai assalammualaikum

Jodoh Dengan Umur Lebih Tua - Hai semua. Ape kabo? Sihat? Bagi pendapat korang korang, korang lagi suke bercinte dengan orang yang sebaya @ lebih tua @ lebih muda? Tak kirelah korang laki ke pompuan ke jawab je. Mostly nanti mesti akan cakap " kalau dah jodoh.." 

bagi nad semua tu tolak ketepi..kalau dah jodoh kita dengan orang lebih tua atau muda atau sebaya terima sahajala..dulu masa first love sama baya, tapi perangai mcam haprak..maaf no sama baya lagi..selepas itu bersama dengan lelaki yang umur 2 tahun lebih tua, mulanyer memang sempurna, tetapi pemikiran belum matured lagi untuk mendirikan rumahtangga..ketiga jarang bertemu dan putus hanya bertahan 8 bulan..dan kini alhamdulillah..sudah menjadi tunangan nad..umur memang jauh sesangat...umur je tua tapi muka tetap muda..wakakkaa..apa yang membuatkan nad untuk mencintai die ndan ingin menjadikan die sebagai imam yang sah kerana hati budinyer..

Bagi nad, nad lebih memilih laki yang lebih berusia disebakan mase depan yang lebih terjamin iaitu sudah mempunyai keje yang tetap & kemampuan dalam menguruskan semua hal..bagi nad lelaki lebih tua ni lebih banyak tahu mengenai semua perkara.sekiranya tak tau kita boleh merujuk kepada mereka sahaja. Selain itu dia boleh yakinkan ayah dengan mak nad untuk menjaga anaknya ni yang tersangatla manja..kuangkuangkuang

Dalam perhubungan mesti menginginkan sikap pasangan yang romantis..Bagi nad lelaki lebih tua merupakan lelaki yang tau bagaimana melayan wanita dengan baik dan romantik..walaupun tunang nad tak berapa nak romantik..tapi adalah romantik sikit-sikit..yang penting baik hati..

Selain itu dalam perhubungan memerlukan pemikiran yang lebih matang untuk mengendalikan sesuatu masalah yang terjadi dalam hubungan demgan baik..Lelaki yang lebih tua mempunyai pelbagai pengalaman yang banyak dan tau mana yang baik dan buruk sesuatu perkara sehingga memiliki tingkat kematangan dari cara berpikir dan bersikap. Dia juga akan lebih serius dalam membina hubungan dengan wanita.
 
Umumnya lelaki lebih tua pandai mengambil hari orang tua. Mereka tahu sopan santun, bisa menempatkan diri, tahu bagaimana harus menjaga tatasusila dalam segala hal. Kedewasaan ini lah yang nad harapkan..memang pada mulanya hubungan nad ditentang disebabkan umur, namun kerana sikap die yang berani dan tidak putus asa membuatkan ayah tertarik dan memujuk mak untuk menerimanya..hehhe

Pilihan nad terhadap tunang nad disebabkan dia seorang yang penyabar.Perkara penting dalam perhubungn.lelaki lebih dewasa biasanya sabar, tidak gelabah dalam memutuskan suatu hal,. Sikap penyabar nila yang boleh menjaga nad yang seperti budak-budak ni..lagi-lagi bila ada pertengkaran seseorang pasti mengalah dan yang mengalah hanyalah dia..haha..kalau nad, nad lebih suka senyap sahaja,,kihkihkih


tak kisahla siapa pilihan ada yang penting jaga perhubungan anda dengan baik..menunggu hari bertuah nanti..sentiasa cool..
SHARE 18 comments

Add your comment

  1. yang berumur ni nampak lebih matang dan kesabaran tinggi.

    ReplyDelete
  2. betul tu nad :) serius sebelum ni kita dgn yang sebaya, just imagine 5 tahun hbgn tapi habuk tak ada.. kita yang byk mkn hati sebab sikap dia lagi ada la.. alhamdulillah sekarang kita dgn en hamdan 5 tahun beza..huhu betul ckp nad tu, yang berumur ni tau hormat org tua mcm mana.. nak bergurau pun kena pd tempatnya.. kita setuju dgn entry nad hr ni :)

    ReplyDelete
  3. Mila..tu yang bagusnyrr..permpuan ni dah la sensitif

    Kira..hormat org tua tu bagus..mak ayah pun suka..

    Yui..yup..masing2 dah suna..restu ibu bspawned penting

    ReplyDelete
  4. wah kak nad dah bertunang.. yeay! tahniah~ tahniah~

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum nad. jodoh kan. kita taktahu siapa dan bila.. jodoh itu rahsiaNya :)

    ReplyDelete
  6. berapa tahun beza? muja pun harap bahagia cam nad,, tak kisah la umo,, asalkan hamba Allah yang taat then all the good qualities will follow :D

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.jodoh tak mengenal usia akak.yang penting dia boleh terima kita seadanya.jangan lupa jemput FA taw.insyaAllah FA akan sampai :)
    miss u kakak :')

    ReplyDelete
  8. Semoga berkekalan yea, MP pun brjodohan dgn yg lbih tua... 8tahun bezanya. Semuanya takdir allah, dan dia yang prtama MP sayang selama ni memang hati kayu bab cintan cintan....hehehe. Alhamdullilah...:)

    ReplyDelete
  9. akak pun ada pengalaman macam nad jugak...dengan yg muda, lebih tua, sama baya...

    dan akhirnya tertulis jodoh dengan sama baya...alhamdulillah wpun kami sama umur, tp dia lebih matang dari usia. yang penting, dia penyabar, cool dan bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  10. tahniah kak nad..huhu betul la apa kak nad cakap..tp xsemua yg sebaya ngan kita tu tak matang..hee pape pun,sya doakan yg terbaik untuk kak nad erh..amin..:)

    ReplyDelete
  11. Tahniah Cik Nad
    Singgah sebentar di sini sebab petua mengandung anak kembar dan petua mudah bersalin hehehe
    Alih alih terbaca semua post Cik Nad...hihii
    Nice blog...enjoy baca coretan kamu...

    ReplyDelete
  12. tak semestinya umur sebaya dan lebih muda tu tak matang..

    yang penting ada usaha dan pandai cari duit dan baik dalam agama..

    ReplyDelete
  13. Assalkum...doakan saya n kami cepat nikah dgn kekasih hati saya sekarang, yg saya mengalami sama kisah dgn awak mendapat laki yg berusia 57 tahun n saya 32 tahun. Kami sama bujang n ingin nak nikah. Jd suami isteri yg sah cepat2 n tahun ini.Amin....

    ReplyDelete
  14. Assalkum...doakan saya n kami cepat nikah dgn kekasih hati saya sekarang, yg saya mengalami sama kisah dgn awak mendapat laki yg berusia 57 tahun n saya 32 tahun. Kami sama bujang n ingin nak nikah. Jd suami isteri yg sah cepat2 n tahun ini.Amin....

    ReplyDelete
  15. Tak bernama kamila..insyallah..semoga awak dipermudahkan..saya doakan awak bahagia selalu

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2