Top News

TAPAK IKLAN BERBAYAR | EMAIL UNTUK LEBIH LANJUT
https://www.facebook.com/groups/KELABBLOGGERBA/

hai assalammualaikum

Bila Mood Fariza Baik

Terima kasih yang mendoakan kesihatan Fariza. Demam kali ni, demam paling teruk juga dia alami. Sampai kena masuk ubat bontot dan masuk gas. Ni semua ujian. Alhamdulillah, doa korang semua buat kesihatan Fariza makin pulih. Bila sihat, mood dia pun baik, bila mood baik, dia mula senyum dan nak keluar jalan sendiri.



Nenek ajak jalan pergi pasaray NSK. Cari barang dapur untuk masak. Nad memang get ready bila atuk, nenek nak keluar..hehhe. Sebab selalu Fariza diajak daddy dia keluar jalan. Tapi kat kampung takde siapa nak ajak keluar..keluar dekat rumah je pun Fariza dah bosan. Bila nenek ajak pergi pasaraya, tu pun dah gembira..hahaha.

A post shared by Nadia Johari (@nadiasamjohari) on


Nampak muka gembira dia. Nampak dia senyum. Kalau tak nangis je. Biasalah budak tengah demam, tak sihat badan. Bila nampak muka senyum, mommy pun gembira. Kerisauan di hati tu pun kurang. Senyum pun dah terubat hati ni. Suara masih serak lagi. Tak bercakap sebab susah nak cakap. Jadi senyum jela.

Mood dia baik, dia akan jalan sendiri. Merayau sendiri. Nad biarkan je dia..Bila nampak nangka berhenti sekejap..hahhaa. Pelik nampak nangka besar tu.

Habis beli barang dapur, jalan-jalan kedai yang ada dekat situ. Nad pun dah lama tak jalan sini. Tengokla apa patut. Nampak pulak baju dan seluar..haishh..hahaha. Nak bagi Fariza jalan je sebenarnya.

Dah puas baru balik. Terima kasih korang yang mendoakan kesihatan Fariza.
hai assalammualaikum

Demam Dah Kebah, Batuk Pula Menyerang - alahaii, kesian anak mommy, Fariza ni. Demam dah pulih, tiba-tiba batuk pula. Masa demam sebelum ni, takde batuk sangat, semalam batuk makin teruk sampai hilang suara dia..sedih tengok sebab takde suara.

Suara serak dia. Fariza tau, tekak dia sakit, dia taknak cakap ape pun. Alahaii, rindu dengar suara dia. Dia jerit pun dah tak macam selalu. Jerit serak suara masa nak melekat je. Bila mood elok, dia main, tapi satu suara tak keluar..


Semalam, Fariza batuk teruk sampai tidur tak lena. Sampai nak tarik nafas, macam susah je. Disebabkan cuak, bawak pergi klinik. Doktor cakap, kahak tersekat, suara serak sebab tonsil dia luka. Tapi doktor tetap suruh masuk gas untuk cairkan kahak. Ni pun pertama kali, fariza kena masuk gas.

Masa kena masuk gas, memang dia tak senang duduk. Yela pertama kali nampak bemda tu. Nad pulak cuak pegang dia, kang berlari tak pasal-pasal. Fariza ni tenaga dia kuat. Nad dah la kecik..memang kena tahan betul-betul. Nasib baik sekejap je, sebab kahak fariza tak berapa teruk. Lepas habis masukkan gas, dia senyap..macam takda apa berlaku..haishh...Malam tu lega sikit.

Paling kesian suara dia serak. Dia memang tak cakap langsung, sebab macam tau dia susah nak cakap..rindu nak dengar becok mulut dia ni. Cepat baik sayang..mommy nak borak dengan Fariza. Rindu dengar perkataan " tole,tole,tole"..itulah bahasa alien dia..hehhee..

Doakan Fariza cepat sembuh.
hai assalammualaikum

Masuk Ubat Bontot - Masuk empat hari dia demam. Alahaii, balik kampung ingat bercuti, tapi kena jangkit demam pulak. Panas dia kejap ada kejap takda. Tu biasa, yang penting kena pantau panas dia. Semalam, tiba-tiba badan panas, dia merengek je. Bawakla pergi klinik.


Cek punya cek, yup doktor cakap badan panas. Selsema, tekak ada luka sikit. Yang lain semua ok. Lepas tu, doktor suruh baringkan dia. Ku fikirkan nak kena cucuk, rupanya dia bagi masuk ubat bontot. Pertama kali Fariza demam teruk macam ni sampai kena bagi ubat batuk. Selama ni, dia demam biasa je. Demam nak ubah perangai la ni.


Dan nad, pertama kali nampak ubat bontot ni. Selama ni tak pernah dapat atau simpan dekat rumah. Ada baca mak-mak bubuh ubat bontot bila anak demam. Ubat bontot untuk kurangkan demam panas dari melarat. Langkah berjaga-jaga.

Ubat bontot ni sesuai diambil untuk demam yang suhunya agak tinggi contohnya 38°Celcius ke atas. Kalau suhu kurang, ambil ubat demam biasa je. Macam nurse klinik nad pergi tu pesan, kalau nak bagi ubat bontot jangan bagi ubat demam sekali. Tunggu 6 jam baru boleh bagi ubat demma kalau dah masukkan ubat bontot.

Nampaknya nad kena belajar cara nak masukkan ubat bontot ni.



hai assalammualaikum

Azam dan Pencapaian

Setiap tahun pasti akan ada keazaman yang ingin dicapai. Setiap individu memiliki azam yang berbeza, ada yang nak kurus, ada yang nak berjaya, ada yang berubah kepada yang lebih baik, namun kadangkala ia sukar untuk dicapai.

Untuk memberi keyakinan kepada mereka, Pharmaton ingin memberikan ganjaran kepada mereka yang bersemangat untuk mengekalkan azam tahun baru dan mencapai pencapaian yang lebih besar serta baik sepanjang tahun ini !


Kempen "Reward You Achivement": Pharmaton Beri Ganjaran Atas Kejayaan Anda!!!

Pharmaton memberi semangat semula kepada mereka yang ingin mencapai azam mereka dengan memperkenalkan kempen terbaru, iaitu "Reward Your Achievement" yang mengalakkan rakyat Malaysia untuk mengimbau pencapaian mereka pada 2016 dan meraikan usaha keras yang diberikan di samping memberi rangsangan agar mereka dapat memenuhi azam bagi tahun berikutnya.


"Kami di Pharmaton® benar-benar memahami kepentingan untuk mengiktiraf pencapaian rakyat Malaysia yang telah berusaha keras sama ada dalam kerjaya profesional, perkembangan diri atau membina hubungan yang bermakna. Kami amat teruja untuk melancarkan inisiatif baharu yang menggabungkan cita-cita yang dimiliki Pharmaton®- menggalakkan peningkatan diri dengan mengambil tanggungjawab terhadap kehidupan dan kesejahteraan diri mereka. Pharmaton® hadir dan bersedia untuk bersama anda dalam mendepani cabaran hidup yang mendatang,” kata Cik Carmenza Alarcon, Ketua Penjagaan Kesihatan Pengguna Malaysia/Singapura, Sanofi-aventis (Malaysia) Sdn Bhd.


15 orang rakyat Malaysia yang terpilih akan di taja Pharmaton dalam mencapai matlamat tahun 2017 mereka. Pemenang terpilih ini akan diberi pilihan untuk memilih bidang yang ingin dicapai daripada empat teras yang berkaitan iaitu kesihatan, pembangunan diri serta mengembara.


Untuk tambah lebih yakin dan keterujaan lagi, salah seorang daripada 15 orang pemenang ini akan berpeluang memenangi pengalaman memasak istimewa bersama Chef Selebriti dan duta jenama Pharmaton iaitu Sherson Lian yang mana beliau akan mengajar penyediaan hidangan khas berdasarkan teras utama yang dipilih peserta.

Sherson Lian yan dinamik, berjaya dan penuh bertenaga yang juga merupakan personsifikasi sempurna seorang penguna Pharmaton. Komited juga untuk mengambil bahagian dalam kempen ini.

Kalau berminat, jom sertai peraduan kempen “Reward Your Achievement” oleh Pharmaton. Untuk sertai peraduan, sila ambil borang di mana-mana kedai atau farmasi yang terlibat kemudian nyatakan kurang dari 30 patah perkataan mengapa anda layak untuk menang.

Jangan lupa untuk hantar borang pada kotak pengumpulan yang disediakan atau secara mudahnya boleh terus menghantar mesej pesanan WhatsApp ke nombor 017 – 235 2960 untuk menyertai.

Pencapaian yang paling kreatif akan dipilih sebagai pemenang. Untuk lebih maklumat sila layari www.pharmaton.com.my


hai assalammualaikum

Demam Dah Berjangkit Dekat Fariza Dah - Cuti sekolah balik kampung sebab suami kene outstation. Tak sangka pulak anak buah tengah demam, atuk Fariza pun tak sihat. Yela cuaca pun sekejap sejuk, sekejap panas. Fariza pulak, dah jumpa cousin dia memang suka, main jela. Jadinya bakteria pun merebakla.

Tiga hari dia masih ok, malam semalam dah start selsema dan macam tersekat dekat leher. Malam tadi, tidur tak selesa, asyik terjaga je. Pagi ni, tengah susu, tiba-tiba dia muntah. Muntah banyak pulak tu. Ni pertama kali dia muntah. Sebelum ni demam, ke ape ke, tak da muntah. Alahai anak mommy, tak sedap badan, badan panas.


Tropika Baby Herbal Cream

Lepas muntah, nad terus mandikan dia. Lepas tu, urut badan dia, kaki, kepala dengan minyak tropika herba. Sebelum ni guna batook ori dengan minyak anugerah bebe, tapi dua-dua dah habis. Kakak nad cadang cuba pakai minyak tropika herba ni. Lepas tu sapu sikit minyak bawang putih bakar.


Tropika baby herbal cream dengan ramuan minyak kelapa dara, minyak kayu putih, halia dan beberapa herba tropika lain membantu memberikan ketenangan kepada bayi.

Keistimewaan Tropika Baby Herbal Cream:
- krim tidak panas dan sesuai dengan bayi
- krim mudah meresap, tidak meleleh atay meleket
- krim tidak mempunyai sebarang bahan kimia
- krim dibuat daripada bahan asli

Sedap je kena urut. Alhamdulillah, ok dah dia. Demam dah baik sikit. Dah main dah. Kalau tak, tak sedap badan, nak mommy je..biasalah kan, kalau tak sihat, nak bermanja. Sekarang, Fariza tengah main dengan cousin dia.

Memang kalau demam, nad tetap mandikan dia dan sapu minyak bawang putih bakar. Wajib kene buat. Minyak telon sekali sapu.
hai assalammualaikum

Indahnya Dunia Bersama Mereka - Minggu ni nad balik kampung sebab mr mafia outstation tiga hari. Fariza pun dah rindu dengan sepupu dia. Bukan main suka bila dah sampai kampung. Yela dekat kl keseorangan..hehehe..asal bangun tido, terus paksa suruh keluar bilik. Tak sabar, nak main.

Kadang, kesian dia dekat kl takda siapa-siapa.  Balik kampung adela riuhnya. Tengok gelagat anak buah, tengok gelagat Fariza dengan sepupu dia. Layan budak ni best, kalau kita pandai. Takkan ade rasa rimas atau penat.

Biasalah, kadang ada benda kita tak puas hati, geram dengan budak-budak ni. Lumrah budak selalu akan melakukan sesuatu untuk ambil perhatian kita. Bila ada mereka, bahagia hidup kita, jangan fikir mereka ni menyusahkan. Tegur mana yang salah. Tinggikan suara, tapi bukan dalam nada yang rasa menyampah. Tinggikan suara untuk mengajar.


Indahnya dunia bersama mereka ni. Bila dah tidur mcam ni, memang rasa lega kan. Dalam masa yang sama, tersenyum sebab mereka bersama, bermain bersama..kejap lagi bangun..pung pang..pung pang..hahahha..tapi itulah keseronokannya..


hai assalammualaikum

Pump It Milkbooster Hanya Sapu Sahaja - Alhamdulillah, syukur sangat nad masih menyusukan Fariza yang sekarang berusia 1 tahun 5 bulan. Mungkin nad akan berterusan susukan dia sampaila Fariza bersedia nak minum susu tepung. Sangat indah pengalaman susukan anak ni. Bila dia susu kita, rasa kita sebagai ibu memang rapat dengan dia. Masa mula-mula bersalin, nad ingat mudah je susukan anak, rupanya tak. Nad fikir, disebabkan susu dah ada, anak tinggal sedut je, rupanya menyusukan anak ni memang melalui pelbagai cabaran dan rintangan.





Masalah Penyusuan Yang Dihadapi Oleh Ibu Menyusu

Antara masalah yang berlaku ialah:
1) Terasa sakit dan pedih ketika anak menyusu.
Masa mula-mula anak hisap tu, rasa lain macam la kan. Pulak tu asyik nak merap je kejenya. Mana tak sakit puting kita ni. Nak tak nak kena biarkan bagi dia diam.

2) Puting susu sakit dan melecet.
Ok!!, yang ni paling seram..hahaa. Baru nad tau, masa mula-mula, anak hisap je boleh melecet puting kita. Aduh seriau nengoknya, bila dia nak susu lagi puting yang melecet tu. Sakit oo!!

3) Bengkak susu.
Payudara akan jadi bengkak bila susu kita banyak. Nad ni jenis tak pam susu, jadi akan bengkak la susu ni. Sepatutnya tak elok bagi di abengkak, korang kena pam susu tu, tapi cara nad, nad kejutkan Fariza dan susukan dia.

4) Susu Ibu tak banyak
Memang dilema mak-mak bila susu kurang. Lepas tu sedih sebab tak dapat susukan anak. Yela kita, kalau boleh nak susukan anak kita dengan susu badan ibu ni. Susu ibu banyak khasiat.

5) Stress
Ibu yang menyusukan anak ni sebenarnya tak boleh stress, tapi dah masalah keliling kadang hadir, masalah rumah, masalah kerja, sebab tu susu boleh rudum. Ibu menyusu ni kena relaks, tenang.


Pump It Breastfeeding Survival Kit 

Itulah antara masalah-masalah yang dihadapi ibu menyusu. Nad sendiri pernah menghadapi masalah diatas.  Namun, setiap masalah itu ada jalan penyelesaiannya dan ibu perlu tahu bagi memastikan proses penyusuan berjalan lancar dan ibu tidak mudah berputus asa. Salah satu cara untuk menyelesaikan masalah ni ialah dengan Pump It Breastfeeding Survival Kit.


Apa tu Pump It??

Pump It Breastfeeding Survival Kit digubal oleh kaunselor laktasi bertauliah yang juga seorang ibu yang menyusukan bayi untuk membantu ibu untuk mempunyai perjalanan penyusuan indah. Setiap ibu mahu menyediakan khasiat yang paling sihat yang terbaik untuk bayi mereka

Bila ada masalah penyusuan ni, perkara paling penting korang perlulah kenal pasti dulu mengapa dan apa punca susu  merudum dan cara untuk mengatasinya. Paling penting kena tahu apa hormon-hormon yg terlibat dalam penghasilan susu ibu. PUMP IT adalah satu-satunya milk boosters yg tackle kedua2 hormon penghasilan(prolaktin) dan pengeluaran(oxytocin) susu ibu dgn extrak tumbuhan 100% semulajadi, herba dan bunga berasaskan minyak. Tiada sintetik, tiada parabens, tiada sulfat, tiada tiruan, wangian. Takder bahan kimia dan selamat untuk mommy dan baby.

Fungsi dan Cara Penggunaan Pump It Breastfeeding survival Kit

Pump It ni ada tiga jenis botol iaitu Milk Up, Relax Mama dan Sore Away. Ketiga-tiga jenis ni mempunyai fungsi yang berbeza. Selalunya untuk milkbooster atau untuk bagi susu kita bertambah, korang mesti makan, minum atau telan pil ubat milkbosster kan. Hah!!, Pump It ni, bukan makan, dan bukan minum. Ia hanya sapu sahaja.


1. MILK UP 
- Membantu dalam merangsang penghasilan susu ibu melalui herba2 natural
- Merangsang hormon prolaktin yg lebih tinggi untuk menghasilkan lebih bnyk susu
- Boleh digunakan untuk membantu melegakan kesakitan ketika haid

Cara penggunaan:
Hanya Sapukan pada payudara mengelakkan kawasan puting selepas menyusukan atau mengepam atau urutan pada tulang belakang tentang kawasan payudara.

.

2. RELAKS MAMA
- Membantu ibu untuk kekal tenang tanpa stress sekaligus melancarkan pengeluaran susu ibu
- Merangsang hormon oxytocin yg lebih tinggi untuk pengeluaran susu yg lebih lancar

Cara penggunaan:
Mengusap di belakang leher dan tulang di belakang telinga atau gosokkan pada tapak tangan dan sedut.


3. SORE AWAY
- Membantu melegakan masalah puting melecet atau puting luka
- Boleh digunakan untuk menganjalkan payu dara

Cara Penggunaan
Urut pada puting dua kali sehari.


Jangan fikir panjang. Nak bagi yang terbaik untuk anak, kena ada penyelesaiannya. Tak salah mencuba kan. Kalau berminat boleh pergi ke
Website: www.milkwithlove.com.my
Facebook: www.facebook.com/Milkwithlove
Contact: +60127718784







hai assalammualaikum

Zaman canggih ni semua benda pun canggih. Sekarang nak buang lemak pun mudah, tanpa pembedahan yang menyakitkan. Kedatangan teknik pengkonturan badan terkini, dikenali sebagai generasi kedua Cryo-lipolysis oleh Zimmer Aesthetics dengan menggunakan teknologi Jerman-kejuruteraan, generasi kedua Cryo-lipolysis menggabungkan Z Lipo (Cryo-lipolysis) dengan Z WavePro (Shockwave US FDA diluluskan) merupakan satu berita yang mengembirakan mereka di luar sana yang ingin membuang lemak di badan.

Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Dr Pablo Naranjo (second from right), Medical Director of Elite Laser Clinic and Key Opinion Leader of Zimmer Aesthetics officiating the launch of Zimmer Z Lipo and Z WavePro products. With him are (from right) Ms Jess Kong, General Manager of Med III Division of Neoasia, Mr Henry Holitschke, Zimmer Area Sales Manager from Germany, Dr Alice Prethima from Ageless Medispa and Clinic, Dr Serina Binti Haji Abdul Latif from The Life Clinic and Dr Chan Boon Khai from TDOX Clinic

Generasi Kedua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Menurut pakar, produk Zimmer ini memastikan jangka masa rawatan yang lebih pendek dan hasil yang lebih cepat untuk semua orang. Bagi mereka yang lebih suka mencapai matlamat badan mereka secara semula jadi, generasi kedua Cryo-lipolysis berjanji untuk membantu mereka dalam mencapai impian mereka.

Dr Pablo Naranjo presenting to the audience on Z Lipo and Z WavePro by Zimmer Aesthetics - the fat-freezing system for non-invasive body contouring and the second generation of Cryo-Lipolysis technique at the media launc recently

Pada pelancaran itu, Dr. Pablo Naranjo, Pengarah Perubatan Elite Laser Clinic memberi penjelasan mengenai bagaimana teknologi baru ini berfungsi. Tidak seperti melakukan pembedahan atau liposuction yang menusuk tubuh serta menyakitkan, Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic bukan lah satu proses penyedutan lemak yang merbahaya. Telah mendapat kelulusan pada 2009 dan sangat popular di kalangan wanita dan lelaki untuk mendapatkan tubuh badan yang diimpikan.

Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic ini mengabungkan Zimmer Z Lipo (Cryo-Lipolysis) dan Z WavePro (Shockwave) merupakan satu teknik contouring badan terkini menggunakan Jerman Engineered Teknologi.

Menurut kajian klinikal yang dilakukan Dr Michael Ingargiola (pakar bedah plastik), dengan lebih daripada 20 artikel yang diterbitkan, rawatan ini telah menjana purata 20 peratus daripada pengurangan lapisan tisu lemak selepas beberapa bulan, manakala trigliserida (asid lemak dan gliserol) akan dihapuskan secara semulajadi melalui sistem limfa dan kemudian diproses oleh hati.

Salah seorang blogger yang sedang menjalankan rawatan buang lemak dengan menggunakan Cryo-lipolisis

Lemak-lemak yang berada di sekitar lengan, pinggang, perut, punggung dan peha sebenarnya boleh dirawat dengan berkesan dan selamat menggunakan teknologi ini dengan penurunan menggunakan tahap suhu yang tidak berbahaya untuk merehatkan sel-sel lemak, ianya memastikan tisu sekitarnya tidak mengalami sebarang kesan luka.

Gabungan generasi ke-2 Cryo-lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro dua mesin estetik inovatif yang direka untuk pembekuan lemak dan badan Contouring dalam rawatan selulit sehingga bertindak di kawasan yang lemak yang keras. Satu produk yang memenangi anugerah tahun ini pada 2016, Z Lipo adalah alat yang sangat serba boleh yang datang dengan tiga aplikator yang berbeza (kecil, sederhana dan besar) yang dioptimumkan mengikut bentuk badan yang berbeza dan saiz.

Keberkesanan Cryo Lipolisis yang menakjubkan

Penggunaan sedutan berdenyut meningkatkan kesan positif ke atas sistem saliran limfa dan metabolisme, dan intensiti boleh ditetapkan kepada salah satu daripada sepuluh tahap yang berbeza yang juga boleh dilaraskan semasa rawatan. Untuk mengelakkan kerosakan pada kulit, pad gel khas diletakkan pada kawasan rawatan semasa proses tersebut.

Sistem Z WavePro US FDA Diluluskan menggunakan Shockwave radial untuk mengetatkan tisu penghubung yang meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kolagen semula pada lengan perut dan atas, serta selulit pada kaki dan punggung.

Z Lipo Lipo Dan Z WavePro
  • Generasi ke -2 Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro
  • Jerman Engineered
  • Kelulusan US FDA pada kombinasi shockwave
  • Lebih rawatan kepada lemak! (oleh kerana terapi kombinasi Cry0-lipolysis + US FDA di luluskan oleh US FDA shockwave yang juga merawat selulit, kulit longgar dan lain-lain)
  • Tiada kesan sampingan yang teruk
  • Bukan Invasif
  • Hanya sedikit ketidakselesaan semasa melakukan rawatan
  • Hasil boleh dilihat dengan cepat
  • Jangka masa rawatan sekitar 60 minit

Jadinya sekiranya anda berminat untuk dapatkan rawatan ini terdapat 5 buah klinik yang menyediakan rawatan ini iaitu:

1. Tdox Clinic 
51B, Jln ss21/37, Uptown 37, 47400 Petaling Jaya, Selangor
+60377337768

2. Esadsa House
Lot 5q, uth floor Signature office, The boulevard Mid Valley City, lingkaran syed putra, 59200 KL
+60322878569

3. Ageless medispa & clinic
257 jln maarof, bangsar park, 59000 kl
+60320950458

4. Re plastic surgery clinic
A4-UG1-03, solaris dutamas, jln dutamas 1, 50480 Kl
+60362079004

5. The life clinic
Lot 6-2A jalan batai, damansara heights, 50490 kl
+60328569292

Untuk keterangan lebih lanjut, 
Tentang Zimmer : zimmer-aesthetics.com.sg
Tentang NeoAsia : neoasia.com.sg

hai assalammualaikum

Masih teringat main air dekat Sunway Lagoon. Terbayang-bayang air dekat situ..hehee..haishh nad, mengalahkan budak kecik. Korang kalau tak tau nak buat apa cuti sekolah nanti, boleh pergi ke Sunway Lagoon. Memang sesuai untuk orang dewasa dan anak-anak enjoy. Jangan lupa pergi ke Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash ye..heehee..


Earth Hour With Blackout Beach BBQ 

Hah!! Sunway Lagoon ni memang akan buat macam-macam aktiviti dia. Bukan waktu siang sahaja, waktu malam pun ada. Salah satu aktiviti yang bakal dijalankan di Sunway Lagoon ialah Earth Hour With Blackout Beach BBQ. Menarik kan. Korang tau kan Earth Hour tu ape. Earth Hour di mana semua orang diminta untuk menutup segala lampu bagi menyelamatkan bumi. Di Sunway Lagoon, diaorang sama-sama menyokong Earth Hour sambil membuat BBQ. Jadi masa lampu matai takdela bosan tak tau nak buat ape kan..boleh datang Sunway Lagoon.

Kalau rasa nak suasana yang berlainan, nak berBBQ bersama keluarga dan rakan boleh join acara Earth Hour With Blackout Beach BBQ di Sunway Lagoon ni pada 25 March 2017 , hari Sabtu pada jam 7.30 malam sehingga 11.30 malam.

Harga sangat menarik dan murah gegiler!!..hanya RM360 untuk 4 orang. Seorang hanya RM90. RM90 bukan datang tengok apai duduk sahaja tau, ia sekali package makan, dan persembahan dan beberapa permainan.

Makanan

1) welcome drink - kelapa jelly. Auch dah laa tepi pantai, dihidangkan dengan air kelapa pula.

2) Salad- Mixed Garden Greens, Carrots with Raisin & Nuts, Cucumber & Tomato [Dressing: Thousand Island Dressing, Vinaigrette & French]

3) Soup -  Creamy Tomato Soup [Buns / Garlic Bread]

4) Main Dishes- Mediterranean Rice, Roasted Vegetables, Roasted Sweet Potato and Spaghetti Chicken Bolognaise

5) Grilled Station
- Grilled Mini Burger
- Batter Fry Fish
- Whole Lamb
- Beef Skewer with - Capsicum
- Grilled Prawn & Squid - Skewer with Pineapple
- Chicken Teriyaki - Skewer with Mushroom
- Satay Chicken with Beef

[Sauces : Tartar, Mustard Mayo, Black Pepper, BBQ, Chili & Tomato]

6) Dessert - Fruits in Jelly and Bread Butter Pudding

7) Beverages - Mango Peach and Plain Water




Persembahan

- Stunning Fire show featuring Fire Dances, Fire Breathers & Eaters, Poi Spinning, and much more.
- Live Music Acoustic Session
- Sensational Themed Dance Performances
- Lighting up of the 16 feet long Sunway Lagoon Sand Castle

Games Dan Aktiviti Untuk Pengunjung

- Lighting up of the Earth Hour candles
- Sparklers Fireworks Play
- Family Fun Activities


Nampak tak, ada macam-macam. Berbaloi kalau datang. Dah rasa macam mana seronoknya suasana malam ni..korang boleh book tiket di www.sunwaylagoon.com atau hubungi 03-5639 0000.
hai assalammualaikum

Seawal 7 pagi nad dah bangun, semangat dan teruja nak ajak Fariza pergi ke Sunway Lagoon. Sunway Lagoon merupakan salah satu tempat wishlist percutian nad. Kalau bab tempat mandi manda, memang suka sangat, lagi dah ada anak ni, lagi seronok dapat bermain air dengan dia. Sunway Lagoon ni banyak tarikannya, ia bukan sahaja tempat Water Park, malah ada Theme Park, Wildlife Park, dan macam-macam lagi. Pertama kali datang sini, memang senyum memanjang je la.

Nickelodeon Lost Lagoon 1st Bithday Bash


Party Birthday Nickelodeon Lost Lagoon

Haritu, Nad sekeluarga telah dijemput untuk bersama-sama meraikan majlis ulang tahun pertama Nickelodeon Lost Lagoon di Sunway Lagoon.Happy Birthday yang pertama Nickelodeon Lost Lagoon!!..horeyy..Nickelodeon Lost Laggon dah setahun dah dibuka di Sunway Lagoon, dan ia merupakan salah satu tarikan pertama di Asia Nickelodeon..woww!! Teruja dapat sambut birthday party ni..meriah sungguh..

Lokasi Nickelodeon Lost Lagoon

Masa kitaorang datang memang penuh orang, dengan budak-budak semua..Fuh!! Nak ke Nickelodeon Lost Lagoon korang kene pergi ke Surf Beach Entrance. Jangan ke pintu utama Sunway Lagoon, sebab jauh. Masa tu pertama kali datang, nad tak tau, nad pun parking la dekat tempat parking Sunway Lagoon, tapi rupanya jauh bebenor tempat dia. Jadi, taknak jadi macam nad, korang parking dekat Hotel sebab Surf Beach Entry berdekatan dengan Hotel Sunway. Turun beberapa escalator. Jangan risau,kalau rasa macam blur, tak tau apa, tanya sahaja staff dekat situ. Diaorang akan bantu tunjuk arah..hehe.

Train Ambil kitaorang bawak ke Nickelodeon
Credit pic ; Kstudio Arts


Dalam Train..Alahai budak kecik ni

Nanti akan ada train mini warna biru akan lalu. Kalau korang rajin nak jalan, jalan je. Tapi nad nak cepat, tak sabar nak sambut birthday Nickelodeon, nad naik train ni. ala comel je train ni..hehee. Pulak tu warna biru. Fariza walaupun takde muka happy ke apa, ( sebab baru bangun tidur )..nad tau dalam hati dia teruja jugak..hahahha..Train ni akan hantar terus ke Nickelodeon Lost lagoon.

Kami di Sini...Raikan Nickelodeon Birthday Bash
Pembukaan majlis dengan tarian daripada dancer 
Credit pic ; Kstudio Arts

Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash

Tu diaa!! Tu diaa!!..walaupun panas terik, tapi enjoy nak sambut Nickelodeoan Lost Lagoon 1st Birthday Bash. Dancer ni menari buat nad nak menari juga..hahhaha..Hah!!..bukan tu sahaja, sekali keluar kartun Nickelodeon.

Ninja turtle keluar daripada kereta dia
Credit pic ; Kstudio Arts

Kartun-kartun Nickelodeon dah keluar.  Dora Explorer, Spongebob Squarepants dan Teenage Mutant Ninja Turtles

Ada Dora Explorer, Spongebob Squarepants dan Teenage Mutant Ninja Turtles. Fariza, terpegun tengok kartun dia selalu tengok dekat tv..hehehe. Asyik sebut hah,hah, hah!!

Mr Sean Choo, General Manager of Sunway Lagoon
Credit pic ; Kstudio Arts
Sambutan bersama kanak-kanak..meriah
Credit pic ; Kstudio Arts


Membuat sambutan ini lebih bermakna, Sunway Lagoon juga telah menjemput kanak-kanak dari Rumah Victory Children & Youth Home, Pusat Jagaan Kanak-Kanak Wilayah Persekutuan, Padmasambhava Loving Association Klang Selangor dan House of Love.

Happy Birthday To Nickelodeon, Happy Birhtday Nickelodeon, Happy Birthdayy!!
Credit pic ; Kstudio Arts

Potong jangan tak potong..

Yeahhhhh!!!...Kutip belon

Semua orang enjoy dengan sambutan birthday Nickelodeon ni. Eh ada kek la..warna hijau gitu..apa lagi nyanyi la..Happening habis. Bukan budak-budak je, mak budak pun enjoy.

Spongebob waiting

Gigih kami naik tangga..fun timeee!!
Credit pic ; Kstudio Arts

Aktiviti Menarik Sempena Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash

Nampak tak..nampak tak..Spongebob menunggu dekat atas. Tak sabar nak naik dan mandi manda. Nak tengok apa yang menarik dekat atas tu. Korang kena gigih juga naik tangga untuk sampai atas. Bila lagi kan..enjoy je..

Peta Nickelodeon Lost Lagoon

Bersempena dengan usia satu tahun Nickelodeon Lost Lagoon, pelbagai aktiviti dan acara menarik disediakan selama 9 hari yang bermula dari 18 sehingga 26 Mac 2017. Antaranya seperti pengunjung akan dialu-alukan dengan kehadiran "bubbles"(buih-buih belon) yang bermula seawal 10.00 pagi sehingga 10.30 pagi.

Mana satu nak pergi ni

Dan didalam taman teman Nickelodeon juga turut menyediakan aktiviti menarik seperti Colour Balls Bingo, Slime Dunk dan Bubble Field.

Spongebob Splash Adventure

Gelongsor tu..tak dapat nak naik..

Hah!!, air warna hijau kau...hahhaa..
Credit pic ; Kstudio Arts

Ni yang menarik di Nickelodeoan Lost Lagoon. Benda yang pertama nad nampak ialah Spongebob Splash Adventure ni..hehehee..Tempat ni sesuai untuk mak dengan ayah bermandi manda. Pengawal pun ada dekat sini awasi siap gerak geri kita. So pengawasan tu memang bagusla. Takde risau sangat kan. Ada tong besar dekat situ. Bila air penuh, fuh dia akan jatuh ke bawah. Best gilerr..

Splish splash Untuk anak-anak atau baby

Budak Seketul disitu ..seronok dia mandi

Yang ni tempat budak-budak..Splish Splash nama dia..hehee. Fariza memang sesuai dekat sini. Lepaskan je dia, dia main sorang-sorang. Ramai kawan dia. Tak dalam mana, memang sesuai untuk baby.

Siap sedia nak jatuh..

Masa ni nad jalan-jalan sekita Nickelodeon, nampak budak ni tengah duduk dalam sangkar, ingat buat apa, rupanya sorang kena baling bola dan bila terkena sasaran, budak ni akan jatuh..heehe.

Time main mesti lapar..makan timee
Credit pic ; Kstudio Arts


ada belon

Manakala di Explorer Campsite, akan diadakan jamuan hari jadi bermula jam 3 petang sehingga 4 petang.Yang mana pengunjung boleh menyertai pelbagai acara parti, face painting dan juga sticker tattoo  watak Nickelodeon. Setiap pengunjung juga akan diberikan party pack, belon dan kek cawan yang comel. Dan parti akan berakhir dengan acara "Great Slime Deluge"pada pukul 4 petang. Takkan puas sehari weyy..Jadi nad ambil peluang sehari ni terjah semua apa yang ada di Nickelodeon Lost Lagoon.

Gerai makanan

Gerai jualan

Dekat sini memang dah ada macam-macam, jualan makanan , pelampung, mainan untuk bermain dekat air, macam-macamla. Kena sentiasa ada duit bila datang sini..hehe.


Video penuh Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash Sunway Lagoon

Berjumpa dengan watak kesayangan Nickelodeon

Ni yang pasti anak-anak akan teruja. Dapat berjumpa dengan kartun kesayangan mereka. Korang boleh cek jadual ni kartun kegemaran anak korang dan bawa ke sini untuk bergambar dan meluangkan masa bersama. Tak rugi weyy..

Jadual berjumpa dengan watak kegemaran

tawaran istimewa cuti sekolah

Tawaran Istimewa Sempena Cuti Sekolah

Hah!!, cuti sekolah dah nak dekat, apa tunggu lagi, bawak anak-anak ke Sunway Lagoon dan pergi ke Nickelodeon Lost Lagoon. Jangan lupa beli tiker secara online. Bersempena dengan Ulangtahun pertama Nickelodeon Lost Lagoon dan juga cuti sekolah akan datang, Sunway Lagoon ada menawarkan pakej FAMFun yang berharga RM390* untuk 2 tiket dewasa dan 2 tiket kanak-kanak ataupun 4-To-Go yang berharga RM456* untuk 4 tiket dewasa.

Terima Kasih Sunway lagoon. Jumpa lagi

Lepas je habis jelajah dekat Nickelodeon Lost Lagoon ni, nad jalan-jalan jelajah satu Sunway Lagoon. Hah! next entry nad cerita ye..teruja sangat ni..sampai teringat-ingat. Nanti ada rezeki datang sekali lagi, dah tau nak kemana dalam Sunway Lagon ni..hehee.

Keterangan lanjut boleh layari :
www.sunwaylagoon.com
www.facebook.com/SunwayLagoonMalaysia