hai assalammualaikum

Memang banyak produk untuk susu ibu mengandung dan milkbooster di luar sana. Tapi yang dicari mestilah minuman tu sesuai dengan tekak kita dan khasiat susu tersebut. Selalu cakap dengan orang " ko minum susu tak masa hamil ni??" mesti jawapan yang diberi " tak, aku tak boleh minum susu la, nanti muntah, tekak tak boleh terima"..kebanyakan jawapannya mesti itu..hehe..samalah macam nad, memilih juga masa nak minum susu. Kalau boleh nak susu yang ada perisa. Tapi masa mengandung dan menyusukan anak la wajib ambil susu supaya bayi dan ibu dapat khasiat daripada susu. Susu kan bagus untuk tubuh badan kita..kan...


Susu Moeder Susu Terbaik Untuk Ibu dan Anak

Ni nad nak kenalkan dengan korang semua, satu susu yang terbaik untuk ibu dan anak. Selalunya, kita tengok susu ada perisa susu asli dan coklat je kan. Hah!!, kali ni susu yang nad nak kenalkan perisanya rasa vanila...sedapp..Moeder Genius Pregnancy Formula merupakan susu tambahan yang sesuai diambil untuk ibu yang mengandung dan mereka yang menyusukan anak. Susu Moeder produk buatan Malaysia keluaran Millenial Gen. Moeder tiada bahan terlarang, mempunyai kelulusan KKM dan selamat dimunum tanpa was-was.


Kalau dulu botolnya rupa lain, sekarang dah packaging baru..cantik pulak tu.  Kalau sebelum dalam botol ada serbuk sekarang dia guna sachet pulak. Dalam satu botol mempunyai 30 sachet yang  boleh tahan selama sebulan. Satu botol dengan berat 600g.


Nad dah minum,memag sedap. Susu Moeder ni memang sesuai untuk ibu menyusu untuk dijadikan milkbooster. Rasa vanila yang tak meloyakan tekak. Lagi nak menambah minum adala..hahhaa..Minum susu Moeder ni takda pantang larang, minum seperti biasa, ambil 1 sachet dan bancuh dengan air. Mudah je.

Cara pengambilan
-  Campurkan satu (1) skop ke dalam segelas 150ml air suam. Kacau dan minum segera. 1 - 2 kali sehari pagi/malam.

Sekiranya ibu-ibu di luar sana yang mempunyai tekanan darah rendah atau tidak normal, sila dapatkan nasihat dari doktor dahulu. Susu Moeder pun boleh diambil walaupun ibu yang mengandung atau menyusu mempunyai alahan terhadap seafood atau resdung keranan kandungan susu Moeder dari makanan Sunnah dan extrak tumbuhan. Tiada lemak binatang yang terkandung dalam susu Moeder. Untuk mereka yang ada penyakit seperti kencing manis, darah tinggi atau jantung juga boleh mengambil susu ini..pun begitu sekiranya penyakit ditahap kritikal seeloknya rujuk doktor

Lagi elok minum susu Moeder ni bila ibu dah tau mereka berbadan dua. Lagi awal lagi bagus. Masa berpantang pun boleh minum susu Moeder. Banyak lagi tau kebaikan Susu Moeder ni..korang boleh baca di bawah, memang bagus..


Kebaikan yang terdapat dalam susu Moeder  Untuk Ibu dan Anak

Khasiat buat Ibu hamil :
- Mencerahkan Kulit.
- Mengatasi masalah rabun malam
- Meningkatkan daya tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil
- Mengurangkan Risiko tekanan darah tinggi dan rendah ketika Hamil.
- Mengatasi masalah depresi (Stress)
- Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
- Mengelakkan Sembelit bagi ibu Hamil
- Menguatkan Pernafasan (mengurangkan asma dan lelah bg ibu hamil)
- Membanyakkan darah (pengganti kerang seperti tradisional)
- Meningkatkan produksi susu ibu (Banyakkan susu ibu)
- Melembabkan kulit
- Mengurangkan kesan selulit pada perut
- Mencegah osteoporosis
- Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
- Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil
- Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin
- Mengatasi masalah mual.
- Menormalkan metabolisme
- Mencegah kegemukan selepas bersalin
- Rasa Vanila berlemak tanpa menyebabkan rasa loya.

Khasiat buat Kandungan atau bayi :
- Mengurangkan Risiko demam kuning
- Meningkatkan daya tahan tubuh bayi (selsema demam)
- Melebatkan rambut
- Menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi
- Memutih dan melicinkan kulit bayi
- Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi.
- Mencegah asma dan lelah
- Mencegah Rabun ketika besar
- Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
- Membantu kecergasan otak bayi (Anak Pintar)
- Membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder

Khasiat buat Ibu selepas hamil @ menyusu bayi @ bayi menyusu :
- Membanyak dan memekatkan produksi susu
- Mencegah kegemukan
- Mencerahkan & Melembab kulit
- Membantu hilangkan selulit ketika hamil
- Membantu merawat luka dalaman semasa deliver (bersalin) dengan cepat.
- Memberi tenaga terutama ketika berpuasa tetapi meyusukan bayi.
- Mengurangkan stress
- Mengatasi atau mencegah rabun.
- Mengenyangkan bayi dan atasi masalah sedu
- Menguatkan sistem pernafasan bayi.
- Membantu daya ingatan bayi


Kandungan dalam Susu Moeder

1) Susu kambing
- Kandungan yang terdapat dalam susu kambing ialah seperti protein, vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium, asid folik, vitamin B112,dan potassium membantu mengurangkan risiko demam kuning pada bayi kerana ianya mempunyai sifat pengaktif antibodi yang boleh merangsang penghasilan sel-sel darah merah.

2) Ekstrak Tomato
- Tomato juga mengandungi lycopene, yang mana membantu untuk mencerahkan kulit. Juga tomato mengandungi vitamin A yang baik untuk mengatasi masalah rabun malam. Malahan ia membantu menghasilkan rambut bayi yang lebat dan sihat juga kulit bayi yg licin dan gebu.

3) Habbatussauda
- Membantu meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. Ianya juga dapar mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil. Malahan ia dapat mengatasi depresi , gejala “cramp” dan kelelahan pada akhir trimester.

4) Madu
- Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan. Memudahkan pergerakan usus semasa membuang air dimana mengelakkan sembelit bagi ibu hamil. Juga membantu menguatkan pernafasan dan mengurangkan asma atau lelah. Madu adalah makanan tenaga semula jadi yang sesuai untuk ibu mengandung

5) Ekstrak Anggur
- Anggur adalah sumber zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten, lesitin, vitamin C, dan vitamin B1 yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil. Selama masa kehamilan, permintaan darah jauh lebih tinggi, oleh sebab itu perlu mengkonsumsi makanan dengan sumber zat besi yang baik seperti anggur.

6) Lutein
- Berfungsi untuk melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina. Juga ia akan memberi kesan mengaktifkan produksi kilang susu ibu.

7) Bird nest
- Melembabkan kulit ibu hamil , mengurangkan kesan “stretch mark”. Juga ia dapat menguatkan paru-paru bayi. Juga ia dapat menyegarkan mata dan memperbaiki aliran darah dan membantu mengurangkan masalah “cramp”.

8) Seaweed
- Kandungan serat 'seaweed' tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, serat padanya (seaweed) akan memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering mengalami sembelit. Lemak yang terkandung dalam 'seaweed' tersusun dari asid lemak esensial omega 3 dan omega 6 yang sangat diperlukan untuk pembentukan rangkaian pada janin, terutamanya untuk pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.

9) Buah tin
- Mengurangkan risiko darah tinggi ketika mengandung , juga dapat mencegah osteoporosis. Kandungan kalsium serta kalium buah tin dapat mencegah penipisan tulang sekaligus dapat meningkatkan kepadan pada tulang. Kandungan kalsium yang terdapat pada buah tin adalah lebih tinggi dari jumlah kalsium yang terdapat pada susu.

10) Kurma
- Buah kurma sememangnya berkhasiat untuk ibu mengandung.Ia kaya dengan vitamin B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. Magnesium susah untuk diperoleh dalam bentuk semula jadi sedangkan ia penting untuk ibu-ibu mengandung kerana ia berfungsi memantapkan jantung dan sistem peredaran darah.

11) Gam arab /Manna
- Membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan dapat memperbaiki sistem imun ibu mengandung dari merasa letih2 badan juga rasa mual . Ia juga membantu serapabn mineral seperiti zink , sodium dan calcium yang diperlukan oleh para ibu hamil.

12) Bilberry
- Mengandungi zat aktif yang disebut anti oksida dan membantu mengatasi masalah rabun mata.

13) Aloe vera
- Memperbaharui sel kulit melembapkan sel kulit. Menjadikan kulit bersih dan bersinar. Ia juga dapat mematikan pigmen hitam yang sering di alami ibu hamil dan melicinkan kulit. Untuk bayi dalam kandungan , ia meransang pertumbuhan folikel2 rambut yang lebat dan bersinar.

14) Lobak merah
- Mencerahkan penglihatan mata disamping menguatkan imuniti, memperbaiki pencernaan dan menormalkan metabolism untuk mengatasi masalah mual di kalangan ibu hamil.

15) Brokoli
- Mengandungi beberapa zat gizi seperti vitamin A, B, C , K dan mineral seperti kalsium juga zat besi untuk menyokong semasa proses kehamilan berlangsung.

16) Omega 3 Omega-3
- sangat penting untuk mempertahankan keseimbangan produksi suatu zat seperti hormon yang disebut prostaglandin membantu mengatur banyak fungsi fisiologis yang penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, transmisi saraf, respon inflamasi dan alergi, fungsi ginjal dan saluran pencernaan, dan produksi hormon lainnya. Omega-3 juga digunakan untuk mengubati dan mencegah gangguan mood ketika hamil.

17) Betik
- Betik kaya dengan vitamin dan nutrisi yang diperlukan ibu hamil terutamanya dalam melancarkan proses penghadaman. Vitamin C dan Vitamin E dalam buah betik memberikan sumber serat dan asid folic yang baik untuk ibu mengandung. Oleh itu, ibu mengandung digalakkan mengambil buah betik sebagai sumber serat ketika hamil.

18) Stevia
- Stevia merupakan 100% ekstrak pemanis semula jadi daripada spesies tumbuhan herba stevia Rebaudiana. Selain berfungsi sebagai pemanis, khasiat yang lain pada daun ini ialah sebagai ubat bagi menurunkan kadar gula dalam darah, melawaskan kencing, menurunkan tekanan darah, membunuh bakteria, membunuh kulat, membunuh virus, mengurangkan keradangan, dan mampu menurunkan berat badan.

19) Vanilla
- Sebagai perisa dan dapat membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil. 20. Non diary creamer Mengurangkan rasa loya dan rendah kalori.

20) Non diary creamer
- Mengurangkan rasa loya dan rendah kalori.



Harga
Harga : RM159/169ss. Tapi sekarang ada Promosi. Harga promosi cuma RM129 sm/ss siap FREE postage lg. Berat 1 btol 600g.klu diamalkan setiap hari cukup untuk 1 bulan setengah.

Mereka yang berminat boleh mendapatkan terus di

Facebook : Kelab Ibu Cantik Millennial Gen
Instagram : https://www.instagram.com/moeder_hq/
Website : http://www.millennialgen.biz/
HP : 010 404 2769
Office : 03 3358 5344
Alamat : 11G, Jalan Keluli Al7/Al,
Pusat Perniagaan Bukit Raja, Section 7,
40000 Shah Alam, Selangor
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. kalau ada minuman mcm ni utk anak dara kan best...utk dalaman dan kecntikan. mcm sedap pulak tgk tambah rasa mcm vanilla..

    ReplyDelete
  2. wahhhh...packaging tu mudah nak dibawa sebenarnya, tak perlu bekas besar2, menarik2!

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar jenama ni tau. Bagus siap buat sachet siap2 senang nak bawa travel kan nadia

    ReplyDelete
  4. susu ibu memang banyak kelebihan..rugi kalau tak menyusukan anak...

    banyak khasiat...lagi lagi untuk perkembangan bayi....

    nak bf kena usaha sunguh-sungguh

    ReplyDelete