Pembuka Tin, Buka Tin Dengan Mudah, Soft Can Opener, Can Opener.

hai assalammualaikum

Dua Perbezaan Pembuka Tin - Kalau sebelum ni, nad buka tin guna yang jenis mata satu tu je. Ketuk lepas tu tolak-tolak. Memang payah ler nak buka tin. Kalau nak buka tin je, suruh mak buka, tenaga nad tak kuat..hahaa..mengada kan nad. Masa tu tak kenal lagi pembuka tin yang jenis macam sekarang nad ada. Biasalah duduk kampung, mana nak kenal benda-benda macam ni, kalau nampak pun tak reti guna.


Perbezaan Dua Pembuka Tin, Mana Satu Pilihanku??

Sampailah dah kawin, suami belikan pembuka tin yang memudahkan untuk membuka tin. Yang warna kelabu tu, pembuka tin yang suami beli masa mula-mula kawin. Jenis besi kau. Dahla berat. Masa dia beli pun, nad tengok macam pelik je..hahaa. Nak guna pun tak tau, main guna jela. Masa tu lupa nak tengok tutorial dekat youtube atau apa. Biasalah nak tunjuk kita tau la kononnya..hampehh!!..Guna pun sampai hancur benda tu..adoii..


Yang warna hijau tu, baru beli minggu lepas. Sebabnya cakap dekat suami, yang pembuka tin kelabu besi tu dah rosak..hahaa. Mr mafia jenis tak kisah, kalau nak mudahkan isteri, dia memang tak cakap banyak. Mana senang bagi isteri, dia tak kisah belikan. Yang hijau nad panggil Soft Can Opener, sebab dia ringan dan soft je. Yang kelabu tu na panggil hard can opener..hahaa..

Pembuka tin warna hijau tu Nad beli dekat Tesco. Nad ambil warna hijau sebab tema dapur warna hijau. jadi cantikla kalau semua benda sama je kan..hijauuu jee...hahaa.




Sampai rumah terus cuba. Nampak tak terujanya kita. Dekat plastik dia takda tunjukkan caranya, masa tu la kita tengok youtube..hahaa. Memang senang nak gunakannya. Dahla ringan, plastik dan selamat nak digunakannya berbanding warna kelabu tu. Caranya nak gunakannya pun memang senang, cuma buka luas-luas tempat kepit tu, lepas tu halakan ke penutup tin. Pastu ketip balik sampai terlekat, dan pusing la.


Bestnya warna hijau ni, dia buka penutup dekat bahagian bawah tau, kalau macam yang kelabu tu, dia buka bahagian atas, jadi bergerigi dan merbahaya kalau nak buka penutup. Yela, mana tau terkena jari ke, dah terluka. yang warna hijau ni dia selamat dan terbuka penuh bahagian bawah..ish nak terangkan pun susah..korang tengokla video nad tu..

Memang mudah sangat. Nak buka tin pun dah senang. Nad cadang nak belikan untuk mak satu. senang mak lepas ni nak buka tin, tak perlu lagi nak ketuk dan guna tenaga yang banyak. mak masih gunakan cara lama. Nanti nak belikan untuk mak warna hijau juga..hehee...

Korang ada guna pembuka tin macam ni..kalau belum baik beli..yang warna hijau tu tau..terbaikk..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. wrna hijau pun lebih menarik kn nad..lebih nmpk modern

    ReplyDelete
  2. wah, memang senang nampak nak buka, boleh la IQ nak cari 1..hehe

    ReplyDelete
  3. Kegunaan yg sama ..tapi kedua-duanya ada perbezaan ..sesetengah sardin sekarang pun dah tempat pmbuka macam air tin tue .. just tarik saja .

    ReplyDelete
  4. sme la..x penah bukak tin sndri, mst pggil mak..hihi..kene p carik kat tesco ni..

    ReplyDelete