hai assalammualaikum

Zaman canggih ni semua benda pun canggih. Sekarang nak buang lemak pun mudah, tanpa pembedahan yang menyakitkan. Kedatangan teknik pengkonturan badan terkini, dikenali sebagai generasi kedua Cryo-lipolysis oleh Zimmer Aesthetics dengan menggunakan teknologi Jerman-kejuruteraan, generasi kedua Cryo-lipolysis menggabungkan Z Lipo (Cryo-lipolysis) dengan Z WavePro (Shockwave US FDA diluluskan) merupakan satu berita yang mengembirakan mereka di luar sana yang ingin membuang lemak di badan.

Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Dr Pablo Naranjo (second from right), Medical Director of Elite Laser Clinic and Key Opinion Leader of Zimmer Aesthetics officiating the launch of Zimmer Z Lipo and Z WavePro products. With him are (from right) Ms Jess Kong, General Manager of Med III Division of Neoasia, Mr Henry Holitschke, Zimmer Area Sales Manager from Germany, Dr Alice Prethima from Ageless Medispa and Clinic, Dr Serina Binti Haji Abdul Latif from The Life Clinic and Dr Chan Boon Khai from TDOX Clinic

Generasi Kedua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Menurut pakar, produk Zimmer ini memastikan jangka masa rawatan yang lebih pendek dan hasil yang lebih cepat untuk semua orang. Bagi mereka yang lebih suka mencapai matlamat badan mereka secara semula jadi, generasi kedua Cryo-lipolysis berjanji untuk membantu mereka dalam mencapai impian mereka.

Dr Pablo Naranjo presenting to the audience on Z Lipo and Z WavePro by Zimmer Aesthetics - the fat-freezing system for non-invasive body contouring and the second generation of Cryo-Lipolysis technique at the media launc recently

Pada pelancaran itu, Dr. Pablo Naranjo, Pengarah Perubatan Elite Laser Clinic memberi penjelasan mengenai bagaimana teknologi baru ini berfungsi. Tidak seperti melakukan pembedahan atau liposuction yang menusuk tubuh serta menyakitkan, Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic bukan lah satu proses penyedutan lemak yang merbahaya. Telah mendapat kelulusan pada 2009 dan sangat popular di kalangan wanita dan lelaki untuk mendapatkan tubuh badan yang diimpikan.

Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic ini mengabungkan Zimmer Z Lipo (Cryo-Lipolysis) dan Z WavePro (Shockwave) merupakan satu teknik contouring badan terkini menggunakan Jerman Engineered Teknologi.

Menurut kajian klinikal yang dilakukan Dr Michael Ingargiola (pakar bedah plastik), dengan lebih daripada 20 artikel yang diterbitkan, rawatan ini telah menjana purata 20 peratus daripada pengurangan lapisan tisu lemak selepas beberapa bulan, manakala trigliserida (asid lemak dan gliserol) akan dihapuskan secara semulajadi melalui sistem limfa dan kemudian diproses oleh hati.

Salah seorang blogger yang sedang menjalankan rawatan buang lemak dengan menggunakan Cryo-lipolisis

Lemak-lemak yang berada di sekitar lengan, pinggang, perut, punggung dan peha sebenarnya boleh dirawat dengan berkesan dan selamat menggunakan teknologi ini dengan penurunan menggunakan tahap suhu yang tidak berbahaya untuk merehatkan sel-sel lemak, ianya memastikan tisu sekitarnya tidak mengalami sebarang kesan luka.

Gabungan generasi ke-2 Cryo-lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro dua mesin estetik inovatif yang direka untuk pembekuan lemak dan badan Contouring dalam rawatan selulit sehingga bertindak di kawasan yang lemak yang keras. Satu produk yang memenangi anugerah tahun ini pada 2016, Z Lipo adalah alat yang sangat serba boleh yang datang dengan tiga aplikator yang berbeza (kecil, sederhana dan besar) yang dioptimumkan mengikut bentuk badan yang berbeza dan saiz.

Keberkesanan Cryo Lipolisis yang menakjubkan

Penggunaan sedutan berdenyut meningkatkan kesan positif ke atas sistem saliran limfa dan metabolisme, dan intensiti boleh ditetapkan kepada salah satu daripada sepuluh tahap yang berbeza yang juga boleh dilaraskan semasa rawatan. Untuk mengelakkan kerosakan pada kulit, pad gel khas diletakkan pada kawasan rawatan semasa proses tersebut.

Sistem Z WavePro US FDA Diluluskan menggunakan Shockwave radial untuk mengetatkan tisu penghubung yang meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kolagen semula pada lengan perut dan atas, serta selulit pada kaki dan punggung.

Z Lipo Lipo Dan Z WavePro
  • Generasi ke -2 Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro
  • Jerman Engineered
  • Kelulusan US FDA pada kombinasi shockwave
  • Lebih rawatan kepada lemak! (oleh kerana terapi kombinasi Cry0-lipolysis + US FDA di luluskan oleh US FDA shockwave yang juga merawat selulit, kulit longgar dan lain-lain)
  • Tiada kesan sampingan yang teruk
  • Bukan Invasif
  • Hanya sedikit ketidakselesaan semasa melakukan rawatan
  • Hasil boleh dilihat dengan cepat
  • Jangka masa rawatan sekitar 60 minit

Jadinya sekiranya anda berminat untuk dapatkan rawatan ini terdapat 5 buah klinik yang menyediakan rawatan ini iaitu:

1. Tdox Clinic 
51B, Jln ss21/37, Uptown 37, 47400 Petaling Jaya, Selangor
+60377337768

2. Esadsa House
Lot 5q, uth floor Signature office, The boulevard Mid Valley City, lingkaran syed putra, 59200 KL
+60322878569

3. Ageless medispa & clinic
257 jln maarof, bangsar park, 59000 kl
+60320950458

4. Re plastic surgery clinic
A4-UG1-03, solaris dutamas, jln dutamas 1, 50480 Kl
+60362079004

5. The life clinic
Lot 6-2A jalan batai, damansara heights, 50490 kl
+60328569292

Untuk keterangan lebih lanjut, 
Tentang Zimmer : zimmer-aesthetics.com.sg
Tentang NeoAsia : neoasia.com.sg

SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Macam menarik juga rawatan ni. Better daripada kita ambil supplement entah apa2 tu kan.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2