hai assalammualaikum

Selalu layan cerita Mok Cun kan, ala pelakon Erma Fatima tu. Hah, dalam cerita dia ada jual bedak sejuk, hah bedak sejuk tu nad ada. Tapi nantila nad buat entry lain ye. Yang ni, nad nak cerita bukan bedak sejuk je dia jual,, malah ada makanan pun dia jual. Makanan rempah ratus macam kari, asam pedas gitu.

Kari Ikan Mok Cun

Kari Ikan Mok Cun

Harini nad masak kari ikan menggunakan produk Mok Cun. Ni la dia, siap ada gambar Mok Cun lagi tu. Nad dapat produk Mok Cun ni masa dekat MAHA 2016

Macam biasa,masak kari nad guna bawang merah, bawang putih, kayu manis, bunga lawang dan cili merah serta cili hijau sebagai hiasan. Paling penting mestilah ikan..hehehe.

Mula-mula masak bawang yang dihiris sehingga naik bau. Masukkan sekali kulit kayu manis dan bunga lawang. Lepas tu masukkan kari Mok Cun ni. Masukkan air sedikit. Masukkan sedikit garam dan perasa. Tunggu mendidih, baru masukkan ikan. Biarkan sekejap. Tutup bagi nak cepat masak. Bila ikan dah masak, air dah kurang sikit, masukkan cili hijau dan cili merah. Gaul-gaul, dah siap. Harum semerbak bau dia.

Jemput makan

Tadaaa ni la dia Kari Ikan Mok Cun...balik dari event, tidurkan anak, yang ngantuk, kita masak. Nak ekspress gunala kari ikan Mok Cun ni. Daun kari takdok la pulak..tapi dah bau kari pun..hehehe..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Dah keluarkan produk dah Mok Cun... hehehe...

    ReplyDelete
  2. dah makin bnyk produk mok cun. bedak sejuk, pakaian, skrg ni rempah kari. tahniah mok cun

    ReplyDelete