BRIM 2017, BRIM, BRIM LULUS, DUIT BRIM MASUK BANK, SEMAKAN BRIM, FASA PERTAMA BRIM

hai assalammualaikum

Brim 2017 Lulus, Duit Dah Masuk Bank

Sana sini sibuk dengan Brim. Nad pun sibuk juga, tapi takdela update status bagai. Cuma bila dah ada tu baru buat status. Setiap hari baca Brim dalam proses, Brim Dah lulus duit tak masuk. Semalam pulak, kisah Brim tidak lulus disebabakan SSM, tidak ada pengesahan pendapatan pemohon atau pasangan. Semua ni nad dah pernah rasa. Sebab tu kadang malas nak bising-bising. Kalau dapat syukur, tak dapat takpela.





Tapi untuk tahun ni, alhamdulillah, Brim nad lulus dan dah masuk duit dalam akaun. Harini 7.3.2017. Selalu cek juga bank, ish tak masuk-masuk, harini cek, alhamdulillah, tengok jumlah duit bertambah. Tengok transaction, dia tulis Brim untuk Fasa 1. Syukur. Dapatlah tampung duit perbelanjaan surirumah ni. Yela suami kerja sendiri, dia tanggung semua dalam rumah ni. Jadi duit Brim nad dapat ni, biorlah nad simpan, biar beranak pinak. Taknak guna, taknak boros.

Nak semak Brim korang boleh pergi ke e-BRIM .

Masa bujang dulu 2014 dan 2015 nad dapat duit Brim, tapi itu untuk bujang. 2016 nad tak dapat, sebab nad dah update dekat website tulis status perkahwinan. Letak nama suami dan anak semua. Tak dapat sebab tiada pengesahan pendapatan pemohon / pasangan dan sebagainya la. Sebelum tu memang abang kandung ada cakap, kene tunjuk semua, kena pergi LHDN tu. Tap nad malas. Masa tu tak kisahla cakap tak dapat pun takpe.

Entry berkaitan : Brim 2014 , Brim 2015

Isi Borang Brim 2017 Yang Baru

Untuk tahun 2017 ni, nad kena dapatlan duit Brim, sebab nak simpan duit untuk emergency kes ke, untuk tambah pendapatan kan. Tahun baru ni nad isi borang baru, klipkan sekali kad pengenalan suami, isiteri dan anak punya mykid. Lepas tu hantar ke LHDN. Tak buat dekat laptop, takut tak dapat lagi.

Lepas waktunya, cek semakan Brim. Mula-mula cek, DALAM PROSES, leas tu dalam proses gak, lama jugakla, lepas tu tak cek..dalam beberapa minggu terdetik nak cek, alhamdulillah, LULUS, tapi duit tak masuk lagi. Setiap hari cek bank..hahhaa. Harini cek, alhamdulillah, dah masuk duit Brim untuk fasa pertama. Dapat RM400 untuk pertama. Ada tiga fasa. Syukur sangat.

Kena guna duit dengan sebaiknya.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Tahniah sis nad .. CCL oun dh dpt br1m walaupun scara mnual

    ReplyDelete
  2. Tahniahh2, hehehee..dpt jugakk.tu yg best...rezeki..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah Nad... rezeki BR1M dapatlah tampung sikitkan... jangan buat duit muka IRIZ lak... hehe...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulilah rezeki sgt ni...boleh guna utk menabung persekolahan anak bila dah besar...

    ReplyDelete
  5. moga bermanfaat la brim tu ye :)

    ReplyDelete