hai assalammualaikum

Seawal 7 pagi nad dah bangun, semangat dan teruja nak ajak Fariza pergi ke Sunway Lagoon. Sunway Lagoon merupakan salah satu tempat wishlist percutian nad. Kalau bab tempat mandi manda, memang suka sangat, lagi dah ada anak ni, lagi seronok dapat bermain air dengan dia. Sunway Lagoon ni banyak tarikannya, ia bukan sahaja tempat Water Park, malah ada Theme Park, Wildlife Park, dan macam-macam lagi. Pertama kali datang sini, memang senyum memanjang je la.

Nickelodeon Lost Lagoon 1st Bithday Bash


Party Birthday Nickelodeon Lost Lagoon

Haritu, Nad sekeluarga telah dijemput untuk bersama-sama meraikan majlis ulang tahun pertama Nickelodeon Lost Lagoon di Sunway Lagoon.Happy Birthday yang pertama Nickelodeon Lost Lagoon!!..horeyy..Nickelodeon Lost Laggon dah setahun dah dibuka di Sunway Lagoon, dan ia merupakan salah satu tarikan pertama di Asia Nickelodeon..woww!! Teruja dapat sambut birthday party ni..meriah sungguh..

Lokasi Nickelodeon Lost Lagoon

Masa kitaorang datang memang penuh orang, dengan budak-budak semua..Fuh!! Nak ke Nickelodeon Lost Lagoon korang kene pergi ke Surf Beach Entrance. Jangan ke pintu utama Sunway Lagoon, sebab jauh. Masa tu pertama kali datang, nad tak tau, nad pun parking la dekat tempat parking Sunway Lagoon, tapi rupanya jauh bebenor tempat dia. Jadi, taknak jadi macam nad, korang parking dekat Hotel sebab Surf Beach Entry berdekatan dengan Hotel Sunway. Turun beberapa escalator. Jangan risau,kalau rasa macam blur, tak tau apa, tanya sahaja staff dekat situ. Diaorang akan bantu tunjuk arah..hehe.

Train Ambil kitaorang bawak ke Nickelodeon
Credit pic ; Kstudio Arts


Dalam Train..Alahai budak kecik ni

Nanti akan ada train mini warna biru akan lalu. Kalau korang rajin nak jalan, jalan je. Tapi nad nak cepat, tak sabar nak sambut birthday Nickelodeon, nad naik train ni. ala comel je train ni..hehee. Pulak tu warna biru. Fariza walaupun takde muka happy ke apa, ( sebab baru bangun tidur )..nad tau dalam hati dia teruja jugak..hahahha..Train ni akan hantar terus ke Nickelodeon Lost lagoon.

Kami di Sini...Raikan Nickelodeon Birthday Bash
Pembukaan majlis dengan tarian daripada dancer 
Credit pic ; Kstudio Arts

Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash

Tu diaa!! Tu diaa!!..walaupun panas terik, tapi enjoy nak sambut Nickelodeoan Lost Lagoon 1st Birthday Bash. Dancer ni menari buat nad nak menari juga..hahhaha..Hah!!..bukan tu sahaja, sekali keluar kartun Nickelodeon.

Ninja turtle keluar daripada kereta dia
Credit pic ; Kstudio Arts

Kartun-kartun Nickelodeon dah keluar.  Dora Explorer, Spongebob Squarepants dan Teenage Mutant Ninja Turtles

Ada Dora Explorer, Spongebob Squarepants dan Teenage Mutant Ninja Turtles. Fariza, terpegun tengok kartun dia selalu tengok dekat tv..hehehe. Asyik sebut hah,hah, hah!!

Mr Sean Choo, General Manager of Sunway Lagoon
Credit pic ; Kstudio Arts
Sambutan bersama kanak-kanak..meriah
Credit pic ; Kstudio Arts


Membuat sambutan ini lebih bermakna, Sunway Lagoon juga telah menjemput kanak-kanak dari Rumah Victory Children & Youth Home, Pusat Jagaan Kanak-Kanak Wilayah Persekutuan, Padmasambhava Loving Association Klang Selangor dan House of Love.

Happy Birthday To Nickelodeon, Happy Birhtday Nickelodeon, Happy Birthdayy!!
Credit pic ; Kstudio Arts

Potong jangan tak potong..

Yeahhhhh!!!...Kutip belon

Semua orang enjoy dengan sambutan birthday Nickelodeon ni. Eh ada kek la..warna hijau gitu..apa lagi nyanyi la..Happening habis. Bukan budak-budak je, mak budak pun enjoy.

Spongebob waiting

Gigih kami naik tangga..fun timeee!!
Credit pic ; Kstudio Arts

Aktiviti Menarik Sempena Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash

Nampak tak..nampak tak..Spongebob menunggu dekat atas. Tak sabar nak naik dan mandi manda. Nak tengok apa yang menarik dekat atas tu. Korang kena gigih juga naik tangga untuk sampai atas. Bila lagi kan..enjoy je..

Peta Nickelodeon Lost Lagoon

Bersempena dengan usia satu tahun Nickelodeon Lost Lagoon, pelbagai aktiviti dan acara menarik disediakan selama 9 hari yang bermula dari 18 sehingga 26 Mac 2017. Antaranya seperti pengunjung akan dialu-alukan dengan kehadiran "bubbles"(buih-buih belon) yang bermula seawal 10.00 pagi sehingga 10.30 pagi.

Mana satu nak pergi ni

Dan didalam taman teman Nickelodeon juga turut menyediakan aktiviti menarik seperti Colour Balls Bingo, Slime Dunk dan Bubble Field.

Spongebob Splash Adventure

Gelongsor tu..tak dapat nak naik..

Hah!!, air warna hijau kau...hahhaa..
Credit pic ; Kstudio Arts

Ni yang menarik di Nickelodeoan Lost Lagoon. Benda yang pertama nad nampak ialah Spongebob Splash Adventure ni..hehehee..Tempat ni sesuai untuk mak dengan ayah bermandi manda. Pengawal pun ada dekat sini awasi siap gerak geri kita. So pengawasan tu memang bagusla. Takde risau sangat kan. Ada tong besar dekat situ. Bila air penuh, fuh dia akan jatuh ke bawah. Best gilerr..

Splish splash Untuk anak-anak atau baby

Budak Seketul disitu ..seronok dia mandi

Yang ni tempat budak-budak..Splish Splash nama dia..hehee. Fariza memang sesuai dekat sini. Lepaskan je dia, dia main sorang-sorang. Ramai kawan dia. Tak dalam mana, memang sesuai untuk baby.

Siap sedia nak jatuh..

Masa ni nad jalan-jalan sekita Nickelodeon, nampak budak ni tengah duduk dalam sangkar, ingat buat apa, rupanya sorang kena baling bola dan bila terkena sasaran, budak ni akan jatuh..heehe.

Time main mesti lapar..makan timee
Credit pic ; Kstudio Arts


ada belon

Manakala di Explorer Campsite, akan diadakan jamuan hari jadi bermula jam 3 petang sehingga 4 petang.Yang mana pengunjung boleh menyertai pelbagai acara parti, face painting dan juga sticker tattoo  watak Nickelodeon. Setiap pengunjung juga akan diberikan party pack, belon dan kek cawan yang comel. Dan parti akan berakhir dengan acara "Great Slime Deluge"pada pukul 4 petang. Takkan puas sehari weyy..Jadi nad ambil peluang sehari ni terjah semua apa yang ada di Nickelodeon Lost Lagoon.

Gerai makanan

Gerai jualan

Dekat sini memang dah ada macam-macam, jualan makanan , pelampung, mainan untuk bermain dekat air, macam-macamla. Kena sentiasa ada duit bila datang sini..hehe.


Video penuh Nickelodeon Lost Lagoon 1st Birthday Bash Sunway Lagoon

Berjumpa dengan watak kesayangan Nickelodeon

Ni yang pasti anak-anak akan teruja. Dapat berjumpa dengan kartun kesayangan mereka. Korang boleh cek jadual ni kartun kegemaran anak korang dan bawa ke sini untuk bergambar dan meluangkan masa bersama. Tak rugi weyy..

Jadual berjumpa dengan watak kegemaran

tawaran istimewa cuti sekolah

Tawaran Istimewa Sempena Cuti Sekolah

Hah!!, cuti sekolah dah nak dekat, apa tunggu lagi, bawak anak-anak ke Sunway Lagoon dan pergi ke Nickelodeon Lost Lagoon. Jangan lupa beli tiker secara online. Bersempena dengan Ulangtahun pertama Nickelodeon Lost Lagoon dan juga cuti sekolah akan datang, Sunway Lagoon ada menawarkan pakej FAMFun yang berharga RM390* untuk 2 tiket dewasa dan 2 tiket kanak-kanak ataupun 4-To-Go yang berharga RM456* untuk 4 tiket dewasa.

Terima Kasih Sunway lagoon. Jumpa lagi

Lepas je habis jelajah dekat Nickelodeon Lost Lagoon ni, nad jalan-jalan jelajah satu Sunway Lagoon. Hah! next entry nad cerita ye..teruja sangat ni..sampai teringat-ingat. Nanti ada rezeki datang sekali lagi, dah tau nak kemana dalam Sunway Lagon ni..hehee.

Keterangan lanjut boleh layari :
www.sunwaylagoon.com
www.facebook.com/SunwayLagoonMalaysia


SHARE 11 comments

Add your comment

  1. bestnya. meriah betul bila cartoon2 febret ada sekali

    ReplyDelete
  2. Last yea ke sinu sebab da event blogger.. Baru tau gak rupanya ada lokasi menarik kat sunway

    ReplyDelete
  3. meriah betul.. rugi tak pergi sana

    ReplyDelete
  4. Meriah betul, seronok anak-anak dapat datang sini kan..

    ReplyDelete
  5. Tak puas mandi manda kat sana... nak pergi lagi!!!

    ReplyDelete
  6. mmg best kan nad rasa nk g lagi huhu

    ReplyDelete
  7. Bestnyaa nak pergi jugak...ni mak fariza ke fariza yg teruja lebih ni hehehe..

    ReplyDelete
  8. Huwaaa terus terasa nak pergi lagi, tak puas lah hari tu..memang best! Punya laa excited masa Ninja Turtles sampai, mengalahkan si kembar dah hehehehe

    ReplyDelete
  9. harap pihak sunway terus giat menjalankan pelbagai aktiviti istimewa seperti ini kepada pengunjung

    ReplyDelete
  10. Meriahnya.. Selalu g sunway n pernah gak staycation di sunway hotel tu, tp x berkesempatan lg nak bawak anak masuk sunway lagoon tu.. Nak kena rewad anak juga ni.. Tq nad share..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2