hai assalammualaikum

Wah, syok cuti nampak korang Chinese New Year ni. Ada pergi bercuti, ada pergi balik kampung. Ada juga yang duduk rumah je, macam nad..hehee. Tapi tu tak membosankan nad pun, sebab aktiviti nad dekat rumah, main dengan Fariza dan memasak untuk keluarga. Dengan memasak la kita boleh eratkan hubungan kasih sayang antara keluarga..kann..Macam tu jugak la bagi masyarakat Cina yang menyambut Chinese New Year. Kemeriahan menyambut raya diraikan dengan makan bersama keluarga dengan pelbagai juadah. Makan besar adalah aktiviti  yang paling penting ketika sambutan Perayaan Tahun Baru Cina. Semua ahli keluarga tak kira dekat atau jauh akan datang berkumpul untuk makan besar bersama-sama.

TNB Chinese New Year 2017


Cerita bab perayaan Chinese New Year ni, korang dah tengok belum webfilm daripada TNB sempena Sambutan Chinese New Year 2017 kali ni. Kalau belum, korang boleh klik dekat video yang nad post tu. Tengok tau..hehe..Siap berkungfu lagi..

Memang banyak maksud tersirat yang nak disampaikan dalam webfilm ni. Video mengenai aktiviti dilakukan semasa perjumpaan makan malam. Seperti nad kata tadi, makan malam merupakan aktiviti penting bagi mereka. Masa ni la mereka dapat berkumpul satu keluarga. Tahun baru Cina adalah masa untuk keluarga mengenepikan segala perbezaan dan merapatkan hubungan keluarga. Masa ni la mereka dapat berborak, bercerita, dan bergelak ketawa.

Bila korang lihat video tu, bukan main berusaha mereka membuat makanan yang sedap untuk menggembirakan hati orang yang disayangi. Sebenarnya bukan juadah yang paling penting, tapi ahli keluarga yang hadir untuk makan besar adalah jauh lebih penting. Masa ni la, kita dapat menghabiskan masa yang panjang bersama keluarga, duduk di sebelah meja makan malam perjumpaan, dan makan bersama-sama. Tidak kira juadah apa yang disediakan.

Pertemuan dalam keluarga boleh menjadi sedikit tertekan terutama apabila personaliti atau karakter setiap ahli keluarga amat berbeza. Namun, perbezaan ni perlu diraikan dengan pelbagai cara bukannya diketepikan. Setiap hidangan Tahun Baru Cina datang dalam pelbagai bentuk, warna dan rasa, ia adalah perbezaan  yang memberikan majlis itu rasa yang unik, begitu juga dengan sikap yang berbeza boleh menjadikan suasana lebih meriah.

Dengan pelbagai sikap yang ada pada keluarga ni, apabila kita bekerja bersama, mampu memberikan suasana yang meriah ketika perjumpaan makan malam. Seperti peribahasa " bersatu kita teguh, bercerai kita roboh". Walaupun macam-macam ragam dalam keluarga, kalau selalu saling bantu-membantu, pasti mendapat hasil yang terbaik. Tidak ada yang lebih penting daripada keluarga. Kebahagiaan tercipta apabila kita semau bersatu hati dan mera antara satu sama lain.

Table Of Harmony

Hah!!..banyakkan maksud tersirat yang nak disampaikan dalam webfilm TNB Chinese New Year tu. Hah!!..sekarang masa untuk korang turut serta main Table Of Harmony ni. Table Of Harmony ni nak tau korang punya hidangan perayaan mewakili apa tahun ini? Macam nak tau personaliti korangla.. Jomla sertai.saja nak seronok-seronok..hehee..mudah je..

1. Log masuk ke https://betterbrighter.my/tableofharmony .


2. Klik di " Unveil Mystery Dishes ", kemudian " Discover What Mystery Dish You Are & Join The Table ".


3. Pilih jawapan korang. A, B, C atau D.


4. Klik " Unveil Your Dish".


5. Akhir sekali " Share Result " atau " Post as GIF ". siapp..hehee..ni la nad punya unveil misteri dish tu " Treasure Party Pot" bawa maksud " anda adalah harta untuk rakan-rakan anda terima kasih kepada kemahiran perancangan parti dan acara yang hebat anda"..hahaa.. Hebat sangatla nad ni erk..korang cuba juga yee,.boleh kongsi korang punya misteri hidangan tu.

Untuk keterangan lanjut sila ke :
Website :http://www.tnb.com.my/
Website Mystery Dishhttps://betterbrighter.my/tableofharmony .
Facebookhttps://www.facebook.com/TNBCareline
Instagram : https://www.instagram.com/tenaga_nasional/






SHARE 15 comments

Add your comment

  1. menarik webfilm tu, banyak mesej berguna yang disampaikan. TOH tu pun menarik, boleh cuba buat.

    ReplyDelete
  2. Gelak je tengok webfilm tnb ni...tapi ada mesej...nak cuba jap mystery dish tu...

    ReplyDelete
  3. Gelak sakan je tengok iklan nie..hehehe

    ReplyDelete
  4. yeayyy finally kita punya mystery dish sama la nad.. tgk yg lain sume lain2

    ReplyDelete
  5. Iklan memang memang best! Scene kungfu terbaik.. Message pun terbaik..

    ReplyDelete
  6. Woww, mystery dish fiza, Ayam . Film pendek tu betul , perbezaan yang bila di gabungkan mampu buat kita gembira =)

    ReplyDelete
  7. siap order makanan ehh yg last skali. huhu.. last2 semua kene reject

    ReplyDelete
  8. macam best ja.. hehehe

    http://www.kataubaid.com/2017/02/tempat-menarik-di-johor-pulau-besar.html

    ReplyDelete
  9. ada slot kelakar..ada slot yang mempunyai maksud tersendiri kan..dapat mak mertua macam diaorang kecut perut ni...garang sungguh.

    ReplyDelete
  10. Deep maksud webfilm ni..

    ReplyDelete
  11. suka tengok aksi kungfu diorang tu...hehe

    ReplyDelete
  12. akak suka part dia sbut nama dish yang panjang lebar tu.. satu nafas tu.. haha

    ReplyDelete
  13. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda

    ReplyDelete
  14. TESTIMONI CARA Saya DITERIMA PINJAMAN MY

    Hello semua orang, saya tahu bahawa yang tidak sopan bagi saya untuk menghantar kira-kira saya
    pengalaman yang sangat baik dengan agensi pinjaman ini dalam talian tetapi saya merasakan bahawa mereka
    terbaik untuk membiarkan orang lain tahu di mana dan bagaimana anda mendapat kejayaan kewangan anda
    dari terutamanya apabila kita mempunyai banyak seluruh agensi-agensi pinjaman yang palsu dalam talian
    menyamar menjadi legit, saya jennifer dengan nama, awal tahun ini, saya telah menghadapi
    krisis kewangan, .my perniagaan susut bahawa saya terpaksa menjual kereta saya dan tanah saya jadi saya boleh
    membayar pekerja saya dan mengimbangi bil saya sehingga satu hari, i adalah semakan sibuk
    Iklan dalam talian dan saya mendapati syarikat dan saya memutuskan untuk cuba jika kejayaan akan
    keluar dari kesusahan-Ku, i tidak mempercayai ia kerana saya telah
    diberitahu oleh kawan-kawan saya bahawa semua pemberi pinjaman pinjaman dalam talian adalah penipuan, saya mengambil keputusan untuk mengambil
    langkah berani dan saya diberitahu oleh syarikat yang i akan menerima pinjaman saya di 24
    jam dengan kadar faedah 2%, ia semua suka impian untuk saya seperti dalam 12-24 jam akan datang, saya telah menerima
    pinjaman saya daripada Encik PATRICK hari ini i am seorang lelaki kerana akhirnya impian saya menjadi melalui, i mengimbangi saya
    bil, meningkat ladang dan kepalaku telah disimpan di atas air i amat gembira dan
    i Nasihat semua orang di antara kamu yang kewangan lemas kenalan
    (PATRICKLOANS15@GMAIL.COM) Patrick
    Pinjaman Ltd, adalah sebuah syarikat pinjaman yang diperakui dan dipercayai dan anda akan memberi keterangan.
     Semua terima kasih kepada Encik Patrick
    PINJAMAN LTD sekali lagi menghubungi melalui e-mel ini (patrickloans15@gmail.com)

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2