hai assalammualaikum

Bukan mudah menjadi ibu yang bekerja, pada waktu yang sama perlu mengepam susu untuk anak mereka. Selalu nad baca status kawan, benda paling strunggle diaorang nak buat ialah pam susu. Nad walaupun tak pernah pam susu, sebab tak bekerja, tapi bila baca kawan punya, nampak kesusahan di situ. Kena pam waktu bekerja, dekat tempat yang kurang sesuai untuk mengepam. Disebabkan nak bagi yang terbaik untuk anak, kadang tetap kena pam walaupun di tempat kerja. Oleh itu, pihak Anmum memahami keperluan ibu bekerja yang masih menyusukan anak. Jadi mereka telah melancarkan bilik pertama penyusuan di pejabat. Bagus kan. Kalau ada di setiap pejabat,memang mudah para ibu bekerja nak mengepam susu mereka tanpa segan. Pam dengan aman je.

Anmun Melancarkan Bili Penyusuan Pertama Di Pejabat

ANMUN LACTA MELANCAR BILIK PENYUSUAN PERTAMA DI PEJABAT
The Anmum™ Lacta Lactation Room (A safe, private and relaxing environment that provide the needs for lactating mothers at work) 

Anmum Lacta ™ melancarkan bilik penyusuan pertama yang serba lengkap di Talent Corporation Malaysia (TalentCorp) - sebagai sebahagian daripada kempen MummyTime seluruh negara bertujuan meringankan peralihan untuk ibu-ibu akan kembali bekerja selepas bersalin. TalentCorp adalah yang pertama daripada enam syarikat di Klang yang akan dilengkapi dengan bilik penyusuan Anmum Lacta ™, dengan lima syarikat lain untuk mengikut jejak dalam tahun ini.

Lactation Room

Semuanya lengkap 

Ada Breast pad dispenser

Inisiatif ini datang setelah  Anmum Lacta ™  membuat survey kepada para ibu yang telah dijalankan ke atas lebih 360 ibu Malaysia bagi mendapatkan maklumat terperinci mengenai cara untuk membantu mereka peralihan lebih baik kembali bekerja selepas berpantang. Menurut penemuan, hanya 1 dalam 4 ibu kini mempunyai kemudahan bilik penyusuan disediakan di tempat kerja mereka. Terlalu sedikit kan..ermm..nampaknya kena juga buat survey ke atas bos untuk bagitau betapa pentingnya bilik khas untuk ibu mngepan susu.

Mudahnya ibu nak mengepam susu

Lactation Room

Objektif kempen MummyTime adalah untuk memberi sokongan fizikal dan pemakanan yang diperlukan tiap-tiap ibu menyusu perlu melalui tempat perlindungan supaya mereka dapat melaksanakan tugas mereka sebagai seorang ibu dalam ruang yang menyenangkan, selesa dan santai.

Pengurus Pemasaran Fonterra Brands Malaysia, Irene Cheah berkata kempen Anmum Lacta ™ MummyTime membantu ibu dalam menyokong sepanjang perjalanan ibu dengan memastikan mereka lebih bersedia untuk berunding tuntutan bercanggah antara kerja dan rumah.

Ms Irene Cheah, Marketing Manager of Fonterra Brands Malaysia explains details of the Anmum™ Lacta MummyTime Campaign

"Sebagai seorang ibu bekerja diri saya sendiri, bukan mudah bagi saya untuk datang kembali bekerja selepas cuti bersalin. Walaupun saya adalah salah seorang yang bertuah mempunyai kemudahan dan sokongan yang diberikan kepada saya,  saya mendapati dalam kajian kami ,keputusan menunjukkan banyak ibu-ibu yang tidak mempunyai kemudahan ini di pejabat. Melalui usaha perintis ini, kami berharap untuk menggalakkan lebih banyak syarikat di Malaysia untuk melanjutkan faedah yang sama kepada kakitangan wanita mereka dalam usaha untuk mengekalkan mereka dalam tenaga kerja, "kata Ms Cheah.

"Terima kasih kepada sokongan yang besar dan kepakaran TalentCorp, kita dapat mengenal pasti lima syarikat dalam industri yang berbeza di mana pengekalan dan peningkatan penyertaan tenaga kerja wanita adalah yang paling penting. Kami akan menyokong syarikat-syarikat ini untuk membina bilik penyusuan yang lengkap sebagai fasa seterusnya dalam kempen kami, supaya ibu-ibu lebih bekerja boleh mendapat manfaat daripada kemudahan itu, "katanya.

Puan Shareen Shariza Dato’ Abdul Ghani, CEO of TalentCorp shares the roles of TalentCorp in the Anmum™ Lacta MummyTime Campaign. 

"Kami gembira untuk menyokong usaha Anmum Lacta ™ untuk membantu peralihan ibu kembali ke tempat kerja selepas bersalin. Ia sejajar dengan usaha kami untuk menarik dan mengekalkan wanita dalam tenaga kerja dengan menggalakkan majikan untuk mewujudkan persekitaran yang mesra ibu bapa dan  supaya wanita boleh mempunyai keseimbangan yang lebih baik antara tanggungjawab kerja dan keluarga mereka. Kami gembira bahawa Anmum Lacta ™ telah menyertai kami dalam mengambil langkah ini penting ke arah memacu usaha-usaha ini, "kata Shareen Shariza Dato 'Abdul Ghani, Ketua Pegawai Eksekutif TalentCorp.

Bilik-bilik The Anmum Lacta ™ Laktasi direka dengan teliti untuk memberikan ibu-ibu dengan persekitaran yang selamat, selesa dan santai yang kondusif untuk pengeluaran susu ibu yang optimum. Setiap kemudahan juga dilengkapi dengan panduan pemakanan dan membaca bahan-bahan untuk menyokong ibu-ibu melalui banyak perubahan dan cabaran keibuan itu.

Puan Shareen Shariza Dato’ Abdul Ghani, CEO of TalentCorp unveils the first fully-equipped Anmum™ Lacta Lactation Room at TalentCorp Malaysia office. Witnessed by Mr Jose Miguel Porraz, MD of Fonterra Brands Malaysia and Ms. Irene Cheah, Marketing Manager of Fonterra Brands Malaysia.

Sepanjang tempoh menyusu mereka, seorang ibu menyusu memerlukan lebih banyak tenaga dan nutrien untuk memulihkan kedai selepas bersalin dia. Untuk memenuhi tuntutan-tuntutan pemakanan, semua ibu-ibu menyusu di syarikat-syarikat ini lima, masing-masing akan menerima 'Welcome Back' Tool Kit termasuk pek Anmum Lacta ™ untuk kegunaan peribadi mereka. Selain itu, setiap ibu juga akan dapat membeli Anmum Lacta ™ pada kadar diskaun dari www.angelland.my. Dengan ini berkata penjagaan dan sokongan, ibu-ibu boleh lebih bersedia untuk menguruskan tanggungjawab mereka di rumah dan di tempat kerja.

Berbekalkan pengetahuan bahawa terdapat banyak ibu-ibu yang menghadapi masalah tidak mempunyai bilik penyusuan yang betul di tempat kerja mereka, Anmum Lacta ™ kini menjemput lebih banyak syarikat dan ibu yang bekerja untuk bekerjasama dan perhimpunan untuk kemudahan kepada diwujudkan di pejabat mereka.

Ms Irene Cheah, Marketing Manager of Fonterra Brands Malaysia and (R) Mr Jose Miguel Porraz, Managing Director of Fonterra Brands Malaysia officially handing over the first fully-equipped Anmum™ Lacta Lactation Room to Puan Shareen Shariza Dato’ Abdul Ghani, CEO of TalentCorp. 

Sebagai fasa seterusnya dalam Kempen MummyTime itu, Anmum Lacta ™ menyediakan bekalan 12 bulan Anmum Lacta ™ kepada 50 syarikat pertama yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan yang menulis ke dalam consumerservice@fonterra.com atau hubungi 1800-88-3122 dengan mereka permintaan.

Di samping itu, syarikat-syarikat juga akan menyediakan panduan untuk menubuhkan bilik penyusuan mereka sendiri dengan Anmum Lacta ™, berdasarkan pengalaman mereka sepanjang kempen ini.

"Melalui Kempen MummyTime, kami sangat berharap bahawa dengan usaha kita digabungkan bersama-sama dengan sokongan semua ibu-ibu bekerja, kita dapat melihat perubahan positif dalam sokongan yang diberikan oleh majikan kepada ibu yang bekerja dalam pekerjaan mereka. Oleh syarikat-syarikat membantu menubuhkan kemudahan yang sesuai serta menyediakan lain-lain bentuk sokongan, ibu-ibu boleh mempunyai peralihan yang lebih mudah kembali ke dalam tenaga kerja, "kata Ms Cheah.

Harapnya lepas ni semua company ada buat bilik khas untuk penyususan ibu yang bekerja.
SHARE 0 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2