hai assalammualaikum

Lambaian Ramadan Sentuh Hati Ramai Penonton - Nad tak pernah terlepas menonton cerita Lambaian Ramadan ni daripada episod pertama sehinggalah semalam episod yang terakhir. Drama ni mendapat pujian daripada semua penonton. Drama kekeluargaan yang menyentuh hati dan memberi message dan kesan mendalam kepada penonton. Rata-rata yang menonton drama ni, emosinya sama macam nad..sedih, marah, gembira..semua perasaan ada..hahaha..

Episod pertama je dah emosi, belum episod seterus dan seterusnya. Drama kekeluargaan yang jalam ceritanya simple, tiada watak datin, datuk, anak orang kaya, atau orang miskin, malah tiada watak membalas dendam. Yela selalu tengok cerita, bila tak dapat seseorang tu, dia akan balas dendam..tapi yang ni berakhir dengan baik je. Orang cakap " happy ending "..



Dalam cerita ni hanya seorang bapa je yang antagonis. Tapi mula sedar selepas mengetahui anaknya sakit. Si isteri yang sentiasa sabar dalam mengharungi rumah tangga. Anak-anak yang sentiasa ada je idea nak satukan ibu bapa. Adik beradik yang sentiasa memberi support menggembirakan si adik...dapat kita tengok semua tu.



Selalu memang kita nampak, bila seseorang tu sakit, baru masing-masing nak sedar. Bila dah tiada baru teringat-ingat. Sebab tu kita kene hargai mereka yang masih ada. Sayang mereka ketika mereka ada. Tak kiralah mak bapak, anak atau adik beradik. Kalau boleh, setiap saat tu buat perkara yang menggembirakan. Gaduh sekejap takpe..huhuhu..

Ni la drama melayu yang dapat menarik ramai penonton..tahniah kepada pengarah, pelakon,penulis skrip, dan krew-krew yang terlibat dalam drama ni..syabas korang..huhuhu..
SHARE 18 comments

Add your comment

  1. cerita ni memang lain sikit dari yang biasa, mengajar kita tentang kesyukuran,

    ReplyDelete
  2. Mmg tak tgk tv. So x tau sgt citer ni. Kalo start tgk nnt tersangkut sampai episod akhirrr jenuh. Tapi dari Nad cerita tu bagus lah drama melayu ada unsur2 kekeluarga. Kalo tak asyik cerita cinta jer.

    ReplyDelete
  3. Mmg tak tgk tv. So x tau sgt citer ni. Kalo start tgk nnt tersangkut sampai episod akhirrr jenuh. Tapi dari Nad cerita tu bagus lah drama melayu ada unsur2 kekeluarga. Kalo tak asyik cerita cinta jer.

    ReplyDelete
  4. bese tgk on9 je..sebb xsmpt nk tgk kt tv..sape xmeleleh air mata tuu..xde perasaan lah.

    ReplyDelete
  5. Follow drama ni juga .. semalam nangis tau bila part ending tu

    ReplyDelete
  6. Baru nak pegi layan on9 episod akhir ni :)

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya kak..maaf zahir dan batin ye kak..esok yaya balek kampung da..doakan ye...

    ReplyDelete
  8. drama kekeluargaan yang best.

    ReplyDelete
  9. Sekarang dah makin banyak drama, telemovie dan lain lain program tv dengan pengisian yang baik baik macam ni. Baru baru ni ada ditayangkan telemovie Cinta Ramadhan. Best gak.

    ReplyDelete
  10. Kena banyakkan unsur kekeluargaan dalam cerita drama Malaysia ni,ni asyik ulang cerita cinta tak pernah habis

    ReplyDelete
  11. Saya dan isteri pun turut menangis bila tengok ending citer nie.. harap ada lagi cerita macam nie lepas nie....

    ReplyDelete
  12. layan juga..best citer ni tp episode akhir termiss pulakk

    ReplyDelete
  13. kite tengok episod akhir..walaupun tak sempat tengok kat tv tp ku cari jugak link nak tengok online..sedihhh..nangis kite tengok citer ni kak nad..huhu

    ReplyDelete
  14. Alamak termiss episod last. Kena tengok online la jap g. Memang plot cerita dia best sangat

    ReplyDelete
  15. Aida x tgk citer ni :-(
    Nyesal ker jugaks.
    Dok tgk # assalamualaikumcinta.
    Da separuh jln br sedar ada citer adiputra ni...

    ReplyDelete
  16. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2