hai assalammualaikum

Walaupun Hati Sakit, Perit Dan Pahit, Tapi Masih Mampu Tersenyum - Semua orang mempunyai perasaan. Perasaan sedih, gembira, sakit dan macam-macam lagi. Bercakap soal perasaan sakit hati, hati ni bila dah sakit memang susah nak pulih. Mengambil masa jugakla. Lagi kalau dipendam dan ditahan sabar, lama-lama akan perit. Kenapa hati sakit?? Berpunca dari kita atau orang lain..Kenapa bila hati kita sakit, ia akan sakit sangat?? Sampai datang benci..ermm semua tu pada diri kita sendiri. Memang susah nak pulih bila dah sakit hati ni, sebab kesakitan ini tiada siapa tahu, tiada siapa boleh tahu dan memahami isi hati orang lain. Walau kita cuba elak, perasaan itu akan kembali.


Tapi sebagai hamba Allah, kita mesti tahu bersabar. Allah selalu ada di sisi kita. Sentiasa berdoa moga diberi kekuatan. Setiap kesakitan, keritan dan kepahitan yang ada dalam diri kita akan disembuhkan olehNya. Sesuatu kesakitan itu boleh dihilangkan dengan kebahagian yang Allah akan beri kepada mereka yang sentiasa sabar. Mungkin kita perlu telan kepahitan sekarang tapi akan datang mugkin kita akan telan kemanisan yang belum kita rasai. Hanya perlu berdoa, berdoa dan terus berdoa. Hanya perlu tabah, kuat, sabar dalam tempuhi setiap kesakitan yang kita pikul. Senyum dan senyum dan terus senyum kerana itu adalah kunci utama kita terus senyum sampai bila-bila.

Bila kita disakiti, jangan putus asa, jangan tunjuk dekat mereka yang kita lemah. Kenalan rapat yang boleh dipercayai juga adalah tempat untuk kita meluahkan segala rasa sakit hati ini. Pastikan kenalan kita tu, yang boleh mendengar segala luahan isi hati kita. Menangis sepuas-puasnya, usah dipendam. Pasti segala kesakitan akan pergi dari hati kita. Semuanya bergantung kepada akal, iman hati kita sendiri.

Hadapi kesakitan di hati dengan senyuman itu adalah orang yang kuat. Dan orang yang kuat sentiasa tabah, dan orang yang tabah sentiasa sabar. Kuat, tabah, sabar, cekal, itu adalah kunci dan merupakan perisai kepada kesakitan yang kita perlu hadap. Kunci-kunci itu adalah benda utama yang perlu ada untuk kita terus kekal utuh. Jangan biarkan kesakitan yang kita perlu pikul tu meruntuhkan segala-galanya. sentiasa usaha, dan semangat untuk terus bangkit mencari kunci untuk kebahagiaan kita lepas kita hadap segala kesakitan dan keperitan yang ada.

Jadi, pilihan ditangan korang. Sakit itu sentiasa ada, tapi jangan biarkan sakit itu menguasai hidup kita sampai kita jadi berkecai luluh tanpa berbuat apa-apa. Nak something? Cuba Berdiri di atas kaki sendiri. Kita bukan keseorangan. Apa yang ada pada diri kita itu lah kita. Gunakannya untuk mencari yang terbaik. Biar sakit biar perit tapi dikemudiannya nanti manisnya itu kita sendiri yang akan rasakanya.

Nad pernah disakiti, tapi nad selalu bersabar dan abaikan orang tu nak buat apa. Yang penting nad selalu senyum dan bergembira sebab nad bukan bersendiri. Manusia yang selalu nak jatuhkan kita. Yap! manusia memang mcm tuh, nak tengok kita sakit dihati. Susah kan kalau dah sakit kat situ? Dah mcm takde life kalau hati dah sakit...hhhahaa
Yang penting..senyum..senyum selalu..

SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Sabar itu LEBIH MANIS dari segala-gala.. Tapi percaya Lah .. Dari berkat Kesabaran ada GANJARANNYA sebagai HADIAH-NYA...

    ReplyDelete
  2. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)atau melalui dia BBM INVITE:{D8980E0B} facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
    Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2