ANAK DAN BLOG

in , by Nadia Johari, 23:34:00
hai assalammualaikum

Anak Dan Blog -  Kalau dulu bujang, cuma fikir pasal blog jela. Ngadap blog 24 jam pun takpe. Blogwalking, memang nad rajin dulu..hahahaha...tapi sekarang dah ada anak, blog pun kene jaga jugak. Dua-dua sama penting bagi nad, sebab apa?? Sebab kedua-duanya buat nad happy. Anak, rezeki Allah bagi. Semestinya ada anak memang satu perkara yang menggembirakan bagi pasangan yang dah berkahwin. Blog pulak, tempat nad meluangkan masa untuk bercerita dan juga berkongsi dengan korang semua.


Sebagai surirumah, memang nad tak nafikan, banyak kerja kena buat. Dari mengemas, memasak semua tu. Bila dah penat, mesti nak berehat, nak tidur. Sejak ada anak, lagi bertambah kerja. Lagi-lagi fariza ni seorang yang manja. Apa-apa sebelum nad online, nad akan layan dia dulu. Main dengan dia, borak dengan dia. Bila dah lama tu, dia akan main sendiri baru nad online. Nad kene bahagikan masa dengan betul. Sebab nad pun kene update blog supaya readers datang jenguk blog nad.


Blog pulak merupakan income sampingan nad. Yela nad surirumah, nak ada income jugak. Kenapa tak kerja??.. Ermm sebab nad suka buat kerja yang bebas dan tak terikat. Sekarang ada anak, nad lebih suka jaga anak sendiri. Nad tau, pendapatan suami tak berapa banyak, tapi nad sentiasa berfikir, yang rezeki ada di mana-mana. Kita yang pilih kerja ni, jadi kita kene buat. Walaupun masa tu tengah dodoikan anak, nad tetap update blog. Tengah malam time anak tidur dalam pukul dua tiga pagi tetap update blog. Blog tetap ada cerita. Kadang terbiar jugak blog, hati dah resah lain macam. Nad tetap update jugak walaupun satu entry sehari.

Dua-dua penting dekat nad. Anak pinjaman Allah yang diberikan, nad kene jaga elok-elok. Blog pulak, tempat nad cari duit, nad kena buat dengan betul untuk yakinkan orang. Apa yang penting, kene pandai bahagikan masa.
SHARE 1 comment

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2