hai assalammualaikum

Kembali Bersukan - Dah lama rasanya tak bersukan..perut pun dah makin membuncit..badan cepat lesu..semakin hari semakin layu..ooppssss!!!!..bukan nad ok..tapi jejaka mafia..kihkihkih..nad exercise hari-hari dekat rumah..tapi teringin gak nak exercise dekat gym..huhuhu..Sejak jejaka mafia kawin ni, memang rutin dia dengan kerja saja. Hati dia memang nak kembali macam dulu, sebelum kami berkahwin, aktif main futsal..itulah salah satu rutin dia untuk bersukan. Sebab tu badan dia maintain je..kuruihh...haaha..Masa muda dia pemain bola sepak, tapi kaki dia injured, so bertukar kepada futsal.



Setelah dua tahun tinggalkan permainan futsal, akhirnya dia kembali bermain..hehehe..nad ofkos support..mesti nak suami nampak cergas dan aktif. Ko rasa, dengan umur 40 an..larat lagi ke??.. Hahh..yang tu tolak tepi..bersenam ni tak kira usia tua atau muda. Bersenam kan penting untuk kesihatan tubuh badan kita..Dengan bersukan, otak kita akan bertambah cerdas..Masa tulah ko takkan pikir soal kerja..ko akan tumpu kepada bola tu je dan meluangkan masa dengan kawan-kawan..dapat tambah kawan pun lagi..



Dari segi kesihatan, sukan dapat membantu membina tubuh badan yang sihat dan kuat dimana ia dapat mempertingkatakan pengaliran darah kita. Sebab tu nad hari-hari cakap dengan jejaka mafia, pergilah bersukan..pergilah bersukan..lagi-lagi dengan umur die yang semakin meningkat..sakit tu akan datang dengan macam-macam..so nak elakkan..dengan cara bersukanla.. 



Haritu nad temankan jejaka mafia main futsal..Fuhh masih bersemangat lagi dia main..dua tahun tinggalkan kot..kihkihkih...tengok skill dia..tengok dia berlari..hehee..ade jugakla terjatuh..biasalah tu..

Ape-ape pun 2015 ni kene rajin lagi untuk bersukan..yeahh..majulah sukan untuk negara..ehhh..




Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. nad pegi teman ja la. ingt main skali hihi

    ReplyDelete
  2. bestnyaaa... yui kalau ada kwn nak gak p.

    ReplyDelete
  3. bestnya..dah lama tak main futsal ^_^*

    ReplyDelete
  4. Seronoknyaaa marriage life <333 Hihihihi

    ReplyDelete