TIPS MOP LANTAI ELAKKAN BAKTERIA

in , , by Nadia Johari, 23:49:00
hai assalammualaikum

Tips Mop Lantai Elakkan Bakteria - Aktiviti mengemop lantai, memang pikir balik huishh malasnya..yela, mop bukan satu tempat tapi banyak tempat, pastu nak menyental lagi,.haha..tapi nak taknak kene buat jugak kalau tidak bakteria banyak dekat lantai. jadi nad seminggu sekali mop lantai. Yela kalau sapu je tak nampak bersih sangat lantai ni. Bakteria ada di mana-mana sahaja, kita tak nampak..jadi sebagai pencegahan kita mengemop lantai bagi hilang bakteria. Bila dah mop mesti nampak bersih dan berkilat je kan lantai.

Kalau dulu nad mop cuma isi air sejuk dengan sabun pencuci lantai, tapi kakak nad pesan, bila nak mop guna air panas baru bakteria mati..Nad ada perasan dekat kedai makan pun mop lantai guna air panas yang mengelegak panas. Nad pun terfikir balik, betul gak sebab sebelum ni nad tak guna air panas, dah mop pun rasa macam tak selesa je kaki ni, rasa gatal-gatal. Then lepas guna air panas, semuanya ok. Mungkin bakteria dah mati sebab kena air panas.hehe..



Pertama sekali, nad akan sapu dahulu semua tempat bagi bersih dan tiada sampah semasa nak mengemop. Yela kalau korang tak sapu dulu, korang terus mop, habis melekat. sampah pastu basah sebab kene air mop tu. Jadi tak berapa bersih la kan. Jadi kasi sapu bersih dulu dengan menggunakan penyapu..hehee..Sedang korang sapu, korang boleh panaskan air dahulu untuk digunakan untuk mop nanti

Lepas tu, korang kene decided mana nak mop dulu. Macam nad, mop ruang tamu dulu, sebab ruang tamu besar dan kalau mop ruang tamu dulu cepat kering..hehee..Lepas tu pergi ke bilik pulak, last sekali bahagian dapur. sebab dapur paling kotor. Kalau boleh tukar air..Bahagian dapur la banyak bakteria, jadi memang mwajib guna air panas.


Lepas air dah masak, korang amikla 
1) bekas mop
2) mop 
3) sabun. 

Letak air sejuk sikit, lepastu letak air panas yang memang panas. Lepas tu letak sabun. Nad guna sabun Dettol ni.. sedap je bau dia..Wangi betul..Goncang-goncangkanla sampai nampak buih sabun tu. Lepas tu perah air sikit dengan memutarkan mop dekat tempat putar mop tu. Takkan nak guna air banyak kan, kang banjir kang.


Lepas tu tebarkan mop, bagi nampak lebar..dan mop la..Mop ke kiri dan ke kanan..atas dulu baru ke bawah.. Masa ni boleh pasang kipas untuk keringkan cepat..hehee..


Berkilat je..bersih pun bersih..janji bakteria takda..ok..
SHARE 11 comments

Add your comment

  1. Tips terbaik hari ini :)

    ReplyDelete
  2. fyna tak pernah letak air panas tue. ok baru tahu cara baru. boleh lah try lepas nih ^_^

    ReplyDelete
  3. Ok slalu guna air sejuk, ok fine lps ni nak guna air pns plak..tq good info

    ReplyDelete
  4. Kalau guna,air sejuk, bkteria xmati.. Tapi dia tarik selimut. Sejuk katanya, best tdo :)

    ReplyDelete
  5. wahh memang berkilat lantai tuu..terbaik

    ReplyDelete
  6. I exactly got what you mean, thanks for posting. And, I am too much happy to find this website on the world of Google. best steam mop

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2