hai assalammualaikum

Rutin seorang Isteri - Sejak jadi isteri ni macam-macam pulak kene buat, dulu takdela buat sebanyak ni. Inilah tanggungjawab isteri. Walaupun ada orang cakap tugas isteri hanya melayan suami dan kerja-kerja rumah bukan isteri punya kerja. Itu hak masing-masingla, tapi sebagai perempuan mesti tetap jugak nak buat kerja rumah, memasak dan melayan suami.


Semalam tengok barang dapur dah habis, jadi pagi ni pergi ke pasar dengan suami. Kalau beli barang dekat pasar dapatla beli barang dapur banyak sikit, sebab harga takdela mahal sangat berbanding beli dekat tesco ka, giant ka. Selalu kitaorang siap-siap beli stok untuk sebulan..hahaa..jimat..takyah keluar-keluar dah nak beli itu ini. Selalunya memang tepat la stok memang untuk sebulan sebab kami tinggal berdua je, jadi ikan tu boleh dibelah dua, sayur boleh potong sikit je..memang jimat habis..hhee..

Balik je rumah, setelkan barang dapur pulak, kasi kemas masuk dalam peti ais siap-siap. Dah setel kasi kemas rumah pulak, rasa nak sapu lantai, sapula..tapi tiap hari memag sapu kot, bulu si putih bersepah hah..hurmm..Kalau rasa nak mop, mop pulak.. Bukan ruang tamu je, nad selalu basuh dari ruang tamu sampai ke dapur.. Lepas tu kene bersihkan luar pulak. Kadang-kadang siram pokok bunga, buang daun-daun yang gugur..huishh..Belum ade anak lagi..dah ade anak..bertambahla keje..hui..hui..

Sambil-sambil buat tu semua, layan whatssup..hahahaha...takdela stress sangat..Lepas tu masak pulak. Masak pun nak kene pikir tau tak..hahaa..laki nad kalau boleh nak nad masak je, taknak makan luar..tapi kadang-kadang nad penat gak,mintak makan luar tapi tu untuk hari minggu..hehee..yela 5 kali sehari dok masak je..bukan siang je..malam sekali..Nad pun nak rehat gak..hehee..


Harini masak  lemak cili padi udang berserta petai...aumm..aumm..ok la korang jemput makan dulu..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. Masak jd seronok bila ada teman mkn.. Ni mcm Mieza, hari2 kena masak tp mkn sorang2.. Tak seronok langsung.. T_T
    RosmizaAliDotCom

    ReplyDelete
  2. Seronok kan hidup berdua :)

    http://www.lovehutladyvitamin.com

    ReplyDelete
  3. bestnya dh jadi isteri ni. boleh asah skil masak2. hehe

    ReplyDelete
  4. Sedap nampak.. posto2
    tips terbaik utk kesihatan semasa makan udang wajib buang belakang tulang hitamnya. Belah jer n tarik keluar..

    ReplyDelete
  5. mmg kan bile jd isteri ni mcm2 nk buat..
    lom part nk try resipi2 baru tu..hehehe

    all the best sis

    jom tuka link :)

    ReplyDelete