hai assalammualaikum

Zamir Juara Mastercheff Malaysia Allstar - Mastercheff Malaysia Allstar nad memang jarang tengok disebakan cerita ni terlalu banyak drama dan aksi yang terlalu over bagi nad. Bila adanyer Azwan Ali dan Michael Ang dan juga Raja Azmi. Maafla ye.hehhe..NAd lebih suka tengok Masterchef Australia sebab diaorang lebih tertumpu pada makanan dan setiap jalan cerita dia kita tengok wow..macam tu. tapi semalam nad takde rancangan yang menarik dekat astro then tertekan 104. Masa tu tengok semifinal punyer..so mesti pikir malam ni last. Then tengok jela..dan yang last ni nad suka tengok sebab apa, bukan sebab die dah last tapi sebab ketekunan mereka membuat makanan appetizer, main course dan dessert. Sangat teliti, sangat menarik persembahan mereka. Ni la yang nad tunggu-tunggu.


Finalis bagi Mastercheff Malaysia Allstar ialah Zamir dan Cellina. Kedua-duanya sama hebat dalam masakan. Barisan juri yang mengadili hidangan kedua-dua peserta itu adalah Chef Johari Edrus, Chef Zubir Md Zain dan Chef Adu Amran.

Pertandingan kali ini masak di hadapan penonton dan juri akan merasanya. Pertandingan kali ini kedua-dua peserta perlu  masak untuk pembuka selera (appetizer), hidangan utama (main course) dan pencuci mulut (dessert).


Pembuka selera zamir terlah membuat main course manakala cellina telah membuat medley makanan laut


Hidangan Utama pula Zamir telah membuat Sea Bass Gone Wild manakala Cellina telah membuat Antara dua benua


Terakhir ialah dessert, Zamir telah membuat dessert yang simple diberi nama My Finale dan Cellina pula ialah Kek cokelat lava

 Setelah juri meneliti makanan dan memberi komen, akhirnya pemenang bagi Mastercheff Malaysia Allstar telah dimenangi oleh  Zamir. Peluang kedua yang diberikan tidak disia-siakan oleh peserta paling muda apabila diumumkan sebagai juara MasterChef Malaysia All Star sekali gus menumpaskan pesaingnya, Celina Khor. Zamir atau nama sebenarnya, Arshad Zamir Mohd Azmi, 21, menerima wang tunai bernilai RM55,000 yang akan disumbangkan kepada badan kebajikan Rumah Teduhan Kasih.

Zamir sebelum ini turut menyertai Masterchef Malaysia musim pertama namun sekadar berjaya menempatkan dirinya di kelompok 4 terbaik. Jutaan tahniah diucapkan kepada Zamir atas kejayaan ini. Semoga kemenangan ini menjadi pemangkin kepada Zamir untuk mencapai cita-citanya. Tahniah Zamir!!!
SHARE 3 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2