FEAR FACTOR SELEBRITI MALAYSIA EPISOD 11

in , by Nadia Johari, 18:00:00
hai assalamualaikum..

Fear Factor Selebriti Malaysia  dari Cape town Afrika Selatan..setiap hari sabtu jam 9 malam..yang dihoskan oleh Aaron Aziz..nad takkan ketinggalan tengok cerita ni..kalo terlepas tengok ulangan die..hahaha..Fear factor Selebriti Malaysia telah sampai kemuncaknya..bermula dengan 15 pasukan, 9 pasukan telah tersingkir dan 6 kumpulan masih bertahan, mereka semakin gerun dengan cabaran yang semakin sukar, persaingan semakin sengit, namun mereka berjuang demi merebut wang tunai RM200 ribu ringgit...setiap kumpulan masing-masing mula berusaha dan membuat bersungguh-sungguh...Fear Factor untuk episod kali ini terdapat dua penyingkiran...

cabaran pertama, salah seorang ahli pasukan perlu berada di dalam meriam gergasi sebagai "peluru" dan rakan sepasukan perlu berlari mendapatkan kunci yang tergantung dan mencari kunci yang betul untuk membuka kotak hitam bagi menekan butan merah bagi menggerakkan kerusi yang diduki rakan sepasukan dalam meriam itu..rakan sepasukan yang berada di dalam meriam itu akan terpelanting ke dalam air..kemudian berenang ke boyan dan mengambil kunci..selepas itu lonceng dibunyikan bagi menamatkan masa...

peserta pertama yang tersingkir ialah kumpulan Arja dan Alam..disebabkan Arja telah tersilap amik..sepatutnya cabaran ini perlu mengambil kunci di boyan kuning..tetapi Arja telah mengambil boyang kuning tersebut dan dia tidak sedar..aksi ini Arja di dalam meriam dan Alam menekan butang..disebabkan Alam tidak reti berenang..namun mereka tersingkir juga..waa sedih..tapi takpe..usaha mereka dah sampai episod 11..


 seorang ahli pasukan pula perlu mengeluarkan kunci yang berada di dalam balang melengkung dengan memasukan cecair campuran bermacam2 jenis makanan sehingga kunci itu naik ke atas..kemudian ambil kunci tersebut dan membuka kunci gergaji yang dikunci..kemudian gergaji palang yang berada di atas balang kaca untuk menyelamatkan rakan apsukan anda.

cabaran kedua pula..seorang ahli pasukan yang tidak berada dalam meriam semasa aksi pertama perlu masuk ke dalam balang kaca yang berisi air..ooppss bukan air sahaja tapi dimasukkan dengan katak..oongg gedek2..hehehe..bukan hanya satu katak..tapi banyak jenis katak...ade yang besar punya..hohoho..geli mak kauu..bertahan la selama yang mungkin sehingga rakan pasukan menyelamatkannya..

geli2..bila ade katak main-main kat kaki..bunyi ong gedek2 kat telinga..time ni kesian dekat Elfira..die terpaksa masuk di dalam balang kaca..menangis-nangis die..hehe..salute sebab die seorang wanita yang tinggal di dalam Fear Factor Selebriti Malaysia..dan kerana itu pasukan Elfira dan Ajak telah memenangi wang tunai sebanyak RM 10 ribu ringgit..TAHNIAH...

untuk peserta kedua pula yang tersingkir ialah Faris dan Akim..kerana masa mereka yang paling lama..well done u alls...sekurang-kurangnyer mereka telah melalui pelbagai aksi yang mencabar..pengalaman itu penting..weee..

tak sabar nak tengok yang alst punyer..siapala yang bakal merebut wang tunai RM 20 ribu ringgit





SHARE 8 comments

Add your comment

  1. wah.. layan jugak fear factor ni... haha

    ReplyDelete
  2. layan seh..hehhehe..nk tgk spe meng

    ReplyDelete
  3. wah.. best nye program fear factor in.. jom sertainye..mane tau boleh menang..dapat RM100.000..hahaha

    ReplyDelete
  4. geli tgk katak yg besar2 tu...

    ReplyDelete
  5. Kalau ibu jadi Elfira, belum masuk balang dah pengsan..

    ReplyDelete
  6. salam
    Lawatan di awal pg jumaat yg damai.

    ReplyDelete
  7. memang respek kat elfira sebab takut2 pun masuk gakdalam balang tu.. kalau akutak tau r ape jadi.. katak kot.. seboleh nye aku nak elak!

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2