FEAR FACTOR SELEBRITI MALAYSIA EPISOD 10

in , by Nadia Johari, 01:42:00
hai assalammualaikum

lama tak buat entry...mana taknyer, kat umah sewa line macam takleh diterima je..sedih siot..loading dekat lebih setengah jam..kalo line ok sikit..nad dapat blogwalking je..ok la tu kan..dari and senyap je..semalam nad balun habis-habisan blogwalking samapi pukul 5..hahaa..giler tak giler...demi membaca entry kawan-kawan..ku gigihkan jua..memang banyak yang terlepas..untung sabtu cuti..leh tengok Fear Factor..ni pun sebab nak update Fear Factor punyerla..hehe..sok dah keje..kene cepat-cepat taip..

seperti yang sedia maklum..minggu lepas takde cerita Fear FActor ni sebab ganti dengan Festival Filem Malaysia..penat den tunggu..hahaha...dan sebelum ni kumpulan Gambit dan pasangannyer Alif telah tersingkir..dan betapa seronoknyer bila lelaki ego iaitu Gambit keluar..tapi kesian Alif yang comel ni keluar..kenapal kau berpasangan dengan Gambit..huhuhu..xpela..xde reziki korang..

15 pasukan telah bertanding dalam Fear Factor Selebriti Malaysia..8 kumpulan telah tersingkir manakal 7 kumpulan masih bertahan..RM 10 ribu menjadi rebutan setiap minggu dan RM 200 ribu menanti sang juara..saingan semakin sengit, aksi-aksi semakin merbahaya, namun semangat setiap apsukan semakin membara..siapakah yang akan menjadi juara mingguan pada minggu ini dan siapakah yang akan mendapat imuniti..

cabaran pertama, peserta akan menikmati pemandangan dari udara, akan ada tong besar berwarna kuning tergantung dari helikopter, salah seorang ahli pasukan perlu duduk di atas tong hanya memegang satu tali dengan satu tangan sahaja, peserta yang membuat aksi ini perlu bertahan selama yang mungkin untuk dikira sebagai pemenang..dalam cabaran ini Dafi yang melakukan aksi ini telah terjatuh awal..

dalam aksi ini Elfira dan Ajak telah mendapat imuniti kerana mendapat masa yang paling lama..selain itu kumpulan Hefni dan Hafizul juga mendapat imuniti..perbezaan amsa mereka hanya 2 minit sahaja..fuh mesti diaorng lega..yela..dah tak perlu nak buat aksi kedua yang sangat mengelikan..

cabaran kedua..di sini mempunyai dua balang yang hanya dapat memuatkan kepala sahaja..kepala setiap pasukan akan dimasukkan  dan dikurung dalam balang..setiap peserta perlu menolak kepala dengan menggunakan kaki dan tangan hingga ke penghujunh..sesampai di penghujung,,peserta perlu mengambil besi cangkuk untuk mencapai  spana yang disediakan..terdapat 4 spana dimana hanya satu spana sahaja yang betul dan boleh membuka skru balang bagi mengeluarkan kepala..masa dikira setelah kedua-dua pasangan selesai menghabiskan cabaran..ooh lupe..balang bukan kosong aje..tapi diisi dengan binatang..nak tau ape..LIPAS, LABAH-LABAH dan KALAJENGKING..

pemenang bagi cabaran mingguan kali ini ialah Zoey dan Dafi dengan masa 4 minit 30 saat..mereka mendapat RM 10 ribu..tahniah

peserta yang tersingkir minggu ini ialah Johan dan Kaka disebabkan masa  mereka yang sangat lama..selain itu JOhan tidak dapat melaksanakan tugas kerana tidak dapat membuka balang tersebut dan masa terpaksa dihentikan sendiri oleh Aaron atas sebab keselamatan..yela takut kene sengat..kalo and pengsan terus agknyer..hohoho..x pun sepanjang tolak nangis je..haishh..geli wehh tengok binatang macam itu..pe pun tahniah Johan dan Kaka..sebab samapi ke episod 10....





SHARE 8 comments

Add your comment

  1. nini tak follow pun cerita ni..hehe

    ReplyDelete
  2. even ena tak follow, baca blog kak nad ni pun dah memadai.. huaaa sedih tak dpt tengok kt hostel.. BZ yang amat!

    ReplyDelete
  3. nadia tengokkkk! sedihhh botak dah keluar dengan kaka.

    #nad, haah. gambar tu rumah nadia yang sebenar.

    ReplyDelete
  4. Aku suka Johan dan Kaka..huhuhuu
    Tapi yalah!!! fear factor kali ini agak menggelikan ..

    Episod ini aku ada tengok!!

    ReplyDelete
  5. minggu depan sapa laa pulak yg tersingkir kan...hee

    ReplyDelete
  6. gambit tkeluar satu berita gmbira bt semua org hahaaa :D

    ReplyDelete
  7. episod ni aku tak dapat tengok tapi sebab ade tukang cite tak bertauliah macam ko, dapat gak aku tau sikit pasal episod ni.. huu

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2