PESTA BUKU PWTC

in , by Nadia Johari, 16:26:00
hai assalammualaikum..

haha..baisalah..selepas balik dari rumah pengantin..kami mesti ada adegan kami..nad dengan jejaka mafia memang macam tu..mesti x terus balik..tapi akan pikir nak singgah ke mana..mase perjumpaan kami pun bukan selalu..yela kadang2 die buzy..so aritu kami decide nak pegi PESTA BUKU dekat PWTC..nasib x sesak..samapi kat sana je..pelik..nape takde ramai orang..masuk-masuk je bahagian bawah je ..lagi la pelik..pastu tanya orang.."kak tempat bahagian novel kat mana"..(yes wanita dengan novel memng tak dapat dipisahkan..haha..)..akak tu cakap "dekat tingkat dua"...ooo..

naik atas..ok..ramai sikit orang..tapi pelik lagi sebab seblum ni pergi lagi banyak buku..dan lagi besar..bila masuk je nad dengan jue decide untuk merayau dulu..sambil2 tengok novel yang berkenan..oo rupernyer ni pesta buku yang kecil..pesta buku yang besr bulan 4 karang..hehe

majalah moy..ujang mesti ade..ade orang tengah melukis..memandangkan tempat ni x besar..so x berapa penatla nak pusing-pusing..

cik jue tengah pilih buku..tersangatla khusyuk..yela ni first time die datang..sebelum ni die duk pahang..dan x pernah datang Kuala Lumpur..so pas die tinggal kat Puchong..pastu mase tu plak member kawin..ape lagi peluang bawak die p pesta buku ni..ngam2 pesta buku ni pada tarikh kami nak jumpe..hehe..excited die..hahaa..dan akhirnyer..kami pun jumpe novel yang kami berkenan..hahaa..murah giler..RM15 je..memang novel yang diingini...wiihuu...nad ni bukan kaki novel..tapi nad akan baca dulu sinopsis die..kalau best..nad beli..nad suka novel yang gado2 lame2 cinta..hehee..nak tau novel pe..taraaa....

CINTA KONTRAK
 sinopsis:

Nur Alia Ariysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. dengan bantuan sahabat alongnyer, Kak yati, Ariysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh datin Aleeya..
Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja dibawah papanya, Dato' Eddy di sebuah syarikat besar.

Takdie menemukan Ariysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mami Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Ariysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Ariysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Ariysha.

Apa yang bakal terjadi seterusnyer..BELILA NOVEL NI..hehee..
SHARE 20 comments

Add your comment

  1. wah best3!! kalau deno kan, mesti cari buku daripada penulis Ain MAisarah :)

    ReplyDelete
  2. Bahruddin Bekri ada tak?
    Nak sangat jumpa diaaaa~ huuuu~

    ReplyDelete
  3. cinta kontrak tu baru je beli tok kakak ena ritu... ena kalau pergi pesta buku ni, tak lain tak bukan cari komik aaa.. ahakx...

    ReplyDelete
  4. sy x sempat baca novel sbb bz dgn kerja di sek n rumah...cuma sempat baca paper aje...tp kalau masuk kedai buku mesti beli satu buku..tu la yg fobia sgt tu esp masa duit tinggal ciput aje..

    ReplyDelete
  5. Adeh akak memg xtausgt novel2nie..huhu.gk nya akak sorng yg xsuka novel.tp mcm syok plak dgr sipnopsis2

    ReplyDelete
  6. cinta high class la try..org kata best. nk p cari hiii

    ReplyDelete
  7. rindunye nak bernovel..hehehe

    ReplyDelete
  8. Dah lama ibu tak baca novel. Tak berkesempatan..

    ReplyDelete
  9. dah beli n dah baca...hikhik!

    ReplyDelete
  10. suke pergi pesta buku..dpt tgk mcm2 jenis buku.. geram je rasa..

    eh..novel tu ada kat umah husna..tp bukan husna yg baca..adik husna..haha..*spesies x minat novel sgt..

    ReplyDelete
  11. patutler remy tak tahu..... nie yg mini ye....remy selalu pi yg besar tu...meriah..... bulan 4 nanti boleh ler kesana....

    ReplyDelete
  12. yangg, pernah baca novel nipis je.
    KITAB TERFAKTAB. bestttt. keluaran lejen press. nanti try usha eh :))

    ReplyDelete
  13. Jemput join GA saya ;)

    http://diaryismah.blogspot.com/2013/02/the-very-first-giveaway-by-di.html

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum nadia...bestnya banyak buku...:)

    ReplyDelete
  15. fauziah ashaari mnjadi pilihan,, sama la kita,,, suka sangat yang ada gaduh2 dulu,,, hehe

    ReplyDelete
  16. Bagus luangkan masa lapang di tempat sebegini.... Saya pun nak cari buku untuk alam perkahwinan.....

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2